پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۲۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
رئیس مرکز آمار اطلاعات شرکت بورس با اشاره به کمبود نقدینگی در بازار سرمایه گفت: مشکل اصلی بازار سرمایه در شرایط فعلی کمبود نقدینگی و سودهای بالای اوراق مشارکت بوده که باعث شده تمایل سهامداران به خرید سهام‌های بورسی کاهش یابد.

شعارسال: کیوان شیخی در خصوص روند پیش‌روی معاملات بازار سرمایه تصریح کرد: روند بازار سرمایه متاثر از قیمت جهانی نفت است و افزایش 35 درصدی قیمت آن در چند ماه گذشته باعث شده تا قیمت محصولات نفتی به طبع آن کاهش یابد و این روند نزولی در قیمت‌ها بر نمادهای بورسی تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل در چند هفته اخیر شاهد روند نزولی در شاخص بازار سرمایه هستیم.

وی در توضیح مشکل اصلی بازار سرمایه گفت: مشکل اساسی بازار سرمایه در شرایط فعلی کمبود نقدینگی است، زیرا تمام نقدینگی موجود در فضای اقتصاد صرف انتشار اوراق خزانه برای بازپرداخت بدهی‌های دولت شده است که دارای سود 24 و 25 درصد برای خریداران است و با این وجود نباید انتظار داشت تا سرمایه‌گذاران با چنین سودی به سمت بازار سهام حرکت کنند.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات شرکت بورس اظهار کرد: با وجود نوسانات موجود در بازار سرمایه بهتر بود به جای تامین مالی بدهی‌های دولت از طریق بازار سرمایه این بدهی‌ها از منبع دیگر تامین می‌شد زیرا با وجود نرخ 24 درصد اوراق مشارکت انتظار رونق بورس دور از انتظار است.

شیخی در انتها خاطر نشان کرد: با توجه به آینده اقتصاد کشور می‌توان با چشم ‌انداز مثبت‌تری نسبت به معاملات بازار سرمایه نگاه کرد و انتظار رونق و رشد را در شاخص بورس داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 2 دی 1395، کدمطلب: 258536 ،www.mizanonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین