پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
عضو انجمن علمی جغرافیای دانشگاه زنجان دانشگاه زنجان گفت: تشکیل اتحادیه های انجمن علمی بر روند ارتباط بین این انجمن ها تاثیر به سزایی دارد. ...

شعار سال: محمد جواد حسنلو مسئول سابق واحد تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان با بیان این که دروس دانشگاهی باید پژوهش محور ارائه شوند، تصریح کرد: دوران کارشناسی به عنوان پی و بنای دانش رشته های تخصصی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

عضو انجمن علمی جغرافیای دانشگاه زنجان افزود:اگر در این دوره دروس به خوبی ارائه و تحلیل شود و دانشجویان بر روی آن متمرکز شوند،در دوره های بعد با مشکل کمتر مواجه می شوند و می توانند نیازهای بازار کار را تامین کنند.

حسنلو با اشاره به این که پژوهش ها باید از همان دوران کارشناسی با حمایت اساتید شکل بگیرد، افزود: تمرکز بر حل مشکلات دانشگاهای کشور باید در پژوهش های دانشجویان مورد توجه قرار بگیرد و دروس باید به صورت پژوهش و تحقیق محور ارائه شود.

وی افزود: انجمن های علمی باید در گرد آوری دانشجویان به صورت فعالانه ای مشارکت داشته باشند و تشکیل تیم های پژوهش و ترجمه باید به عنوان یکی از مشائل مهم کشور مورد توجه قرار بگیرد.

این فعال دانشجویی در ادامه تشریح کرد: انجمن های علمی به حامی هایی برای اجرایی کردن پروژه ها و برنامه های خود احتیاج دارند. گاهی این حمایت باید از سمت اساتید باشد و گاهی از سوی صنعتگران و موسسات علمی و گاهی همه با هم.

وی ادامه داد: البته نباید نادیده گرفت که آیین نامه ها هم باید به طوری تنظیم شوند که در جهت فعال کردن انجمن ها باشند. دیدگاه مسئولین دانشگاه به فعالیت دانشجویی و علمی نیز تاثیر فراونی بر فعال شدن انجمن های علمی دارد.

حسنلو در ادامه خاطرنشان کرد: انجمن های علمی دانشگاه ها باید به طور فراگیر و مستمر در برنامه ها علمی و پژوهشی با یک دیگر ارتباط و مشارکت داشته باشند. تشکیل اتحادیه های انجمن علمی تاثیر بسزایی بر تسریع روند ارتباط بین انجمن های علمی دارد.

وی در پایان تشریح کرد: انجمن علمی جغرافیای دانشگاه زنجان نیز به عنوان یکی از فعال ترین انجمن های دانشگاه زنجان طرح های پیشنهادی با محوریت پژوهش که برای اجرای آن ها، علاوه بر حمایت دانشگاه به حمایت ها منطقه ای و کشوری احتیاج دارد که امیدواریم روند ارتباط گیری بین دانشگاه، انجمن های علمی و دیگر موسسات تسریع شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نسیم زنجان، تاریخ 27 آذر 95، کد مطلب: 6639: www.nasimezanjan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین