پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
ابراهیم حسینی، مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان درباره تجمع امروز جمعی از کشاورزان در بدو ورود وزیر بهداشت به این شهرستان را بی‌تدبیری وزارت نیرو دانست و گفت: بیش از دو ماه است که استان کهگیلویه و بویراحمد آب را از سد کوثر بسته و به تبع آن، محصولات کشاورزان بهبهان نابود شده است و تجمع امروز کشاورزان تنها ابراز گلایه آن‌ها نسبت به عدم رهاسازی آب از سد کوثر و مشکلات کم‌آبی و به تبع نابودی محصولاتشان بود.

شعار سال: وضعیت آبرسانی به اراضی بهبهان افتضاح است

وی وضعیت آبرسانی به اراضی کشاورزی بهبهان را بسیار افتضاح توصیف و خاطرنشان کرد:در بهبهان 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارای حق‌آبه وجود دارد که این اراضی سابقه کشت بیش از 2 هزار ساله دارند. در سال جاری کشاورزان با آگاهی نسبت به مشکلات کم‌آبی تنها در حدود 1500 هکتار از این اراضی کشت کردند اما با عدم رهاسازی آب از سد کوثر در دو ماه اخیر محصولات این اراضی رو به نابودی است.

حسینی با بیان این‌که بیش از 2 ماه است که استان کهگیلویه و بویراحمد از رهاسازی آب سدکوثر خودداری و اقدام به بستن آب می‌کند، عنوان کرد: این امر موجب از بین رفتن تمام محصولات کشاورزان شده است. مردم حق دارند نسبت به این مساله گله‌مند باشند و به استاندار، وزیر و دیگر مسئولین ابراز نگرانی کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان گفت: کشاورزان برای آبیاری اراضی خود به شدت مشکل دارند زیرا آب رودخانه زهره به شدت شور و فاقد حداقل کیفیت لازم است. با این وجود استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به بستن آب سد کوثر کرده و ادعا دارد که این آب فقط برای شرب است، در صورتی که اکنون به صورت غیرمجاز کشت در تپه‌های این این استان در حوزه خیرآباد انجام می‌شود.

گفتنی‌ است صبح امروز دوشنبه تعدادی از کشاورزان بهبهانی در حاشیه ورود وزیر بهداشت و استاندار خوزستان به این شهرستان، خواستار حل مشکل زمین‌های کشاورزی و تامین آب خود شدند.

استاندار خوزستان نیز به کشاورزان قول داد حداکثر تا 15 روز آینده برای حل مشکلات آن‌ها به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل میراث فرهنگی و رییس سازمان آب و برق به این شهرستان سفر خواهد کرد تا به نقطه مشترکی برای حل مشکلات کشاورزان برسند

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از راک نیوز، تاریخ 5 مهر 95، کد مطلب: 22423: www.raaknews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین