پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
وزیر خارجه سوریه گفت: حضور ایران، روسیه و حزب‌الله در سوریه، قانونی و بنا به درخواست دولت سوریه است و هیچ طرفی حق ندارد این حضور قانونی را با وجود غیر‌قانونی تروریست‌ها در خاک سوریه مقایسه کند.

شعارسال: حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که در چارچوب رایزنی‌های مستمر ایران و سوریه و نشست کمیته سیاسی مشترک، با ولید معلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه دیدار و پیرامون آخرین تحرکات سیاسی-منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با سوریه و روابط دو جانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

جابری‌انصاری در ابتدای این ملاقات با اشاره به موفقیت میدانی به‌ دست آمده در حلب و تبریک این دستاورد، تدبیر سیاسی به موازات موفقیت‌های میدانی را یک ضرورت در مرحله کنونی برشمرد و با اشاره به تغییرات صورت گرفته در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت، باید با تدابیر سیاسی صحیح و تقویت هماهنگی‌ها در راستای کمک به حل سیاسی و خاتمه بحران در سوریه تلاش کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با اشاره به روابط دو جانبه و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی موجود بین دو کشور بر ضرورت گسترش و تقویت این همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه نیز در این ملاقات با اشاره به تحولات میدانی حلب گفت: دولت سوریه مصمم است سیاست مقابله با تروریسم را ادامه دهد.

وی با اشاره به نقش آشکار برخی کشورها در حمایت از تروریسم و کشتار مردم سوریه افزود: این رویکرد نشانه رویکرد مبتنی بر کینه طائفه‌ای آن ها است.

ولید معلم اظهار داشت: حضور ایران، روسیه و حزب‌الله در سوریه، قانونی و بنا به درخواست دولت سوریه است و هیچ طرفی حق ندارد این حضور قانونی را با وجود غیر‌قانونی تروریست‌ها در خاک سوریه مقایسه کند.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه برگزاری نشست سه‌جانبه در مسکو را می‌توان گامی مثبت تلقی کرد، ابراز امیدواری کرد کشورهایی که موجب تحمیل رنج و مصیبت بر مردم سوریه شده‌اند سیاست‌های گذشته خود را تغییر دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 2دی1395، کدخبر: 258811: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین