پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
ندیمی عنوان کرد: در رابطه با اینکه چرا قوانین مربوط به پرداخت قرض‌الحسنه به درستی اجراء نمی‌شوند، از باب نظارت بر تقنین، مجلس می‌تواند این موضوع را پیگیری کند اما متأسفانه سیستم نظارتی ما در این زمینه بسیار ضعیف است.
شعارسال: ابوذر ندیمی، مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره وضعیت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در نظام بانکی کشور گفت: بحث شما در رابطه با موضوع نظارت و مدیریت است که در این‌باره باید گفت که ما در مجلس قبل، برای مزدوجین، رقم وام قرض‌الحسنه را به ده میلیون تومان افزایش دادیم تا بتوانند لااقل، از اولیاتی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: اما اینکه این قانون چگونه اجرا می‌شود و چرا به عده‌ای خاصی وام قرض‌الحسنه تعلق می‌گیرد یا چرا برای پرداخت، صف درست می‌شود، به نظرم به دو حوزه بر می‌گردد که یکی معاونت نظارتی بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های ناظر همانند مجلس هستند.

این نماینده سابق مجلس یادآور شد: در رابطه با اینکه چرا قوانین به درستی اجرا نمی‌شوند، از باب نظارت بر تقنین، مجلس می‌تواند این موضوع را پیگیری کند اما متأسفانه ما عواطف و احساسات را بر عقلانیت ترجیح می‌دهیم و سیستم نظارتی ما هم صرفا ناظر است، به جای اینکه مانع از بسیاری از رخدادهایی شود که از نظر اسلامی، قانونی و انسانی، درست نیست.

ندیمی اظهار کرد: برای همه تسهیلات، صف وجود دارد؛ مثلا سالانه ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار ازدواج صورت می‌پذیرد و براساس این میزان، تقاضا تعریف می‌شود و باید دانست، اینکه برای هر یک از نیازمندان، دارای منابع هستیم، یک موضوع است و اینکه همان منابعی که دارا هستیم را چگونه تخصیص دهیم، موضوع دیگری است.

وی در پایان گفت: مهم این است که از میزان منابع قرض‌الحسنه موجود باید به درستی استفاده شود. آنچه در مورد قرض‌الحسنه از آن صحبت می‌کنیم، به قدر امکان است، نه به قدر نیاز، و اکنون در همه بازارهای پولی ما صف وجود دارد و گاهی این صف در برابر هر پرداخت تا ده برابر وجود دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن، تاریخ انتشار: 22 آذر 1395 ، کدخبر: ۳۵۵۳۲۴۲، www.iqna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین