پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۴۲۹۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
یک فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال عنوان کرد: توجه اولیا و مسئولان مدرسه به دانش آموزان مبتلا به صرع نقش بسزایی در پیشگیری از بروز خطرات احتمالی در هنگام تشنج دارد.

شعارسال: غلامرضا زمانی در آستانه سی و یکمین همایش انجمن صرع ایران با موضوع بایدها و نبایدهای صرع در مدرسه، اظهار کرد: صرع پدیده شایعی است که به طور کلی بین 1 تا 1.5درصد افراد جامعه به آن مبتلا هستند که تعدادی از این بیماران را دانش آموزان تشکیل می‌دهند بنابراین توجه اولیای مدرسه به این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

این فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال ادامه داد: مربیان آموزشی لازم است با بایدها و نبایدهای صرع آشنا شوند و این مساله برای معلمان و مراقبان بهداشت در مدارس بیشتر اهمیت دارد، چرا که کودکان ممکن است در مدرسه دچار حملات صرع شوند و اقدامات به جا و به موقع معلمان در این راستا می‌تواند پیشگیرانه باشد.

زمانی با اشاره به اینکه صرع مجموعه تشنجاتی است که تمایل به تکرار شدن دارد، افزود: برخی از انواع صرع علت ژنتیکی دارد و در واقع ژن سبب انتقال بیماری به فرد شده است اما در برخی بیماران این بیماری به دلیل اشکالات ساختاری مغز بروز پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بیشتر آموزش‌ها در جهت کمک به دانش‌آموزان مبتلا به صرع در زمینه مبتلایان ژنتیکی صرع بوده که فرد فیزیک سالم داشته و تفاوتی با سایر افراد ندارد، ولی افرادی که به دلیل مشکلات ساختاری مغز دچار صرع می‌شوند، اکثرا فیزیک بدن و یا ذهن آنها با مشکلاتی مواجه است، بنابراین این افراد کمتر در مدارس عادی همگام با سایر دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 5دی1395، کدخبر: 171409: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین