پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۵۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
ضیاالدینی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اقدامات این وزرات خانه در جهت جلوگیری از گسترش بیماری های شایع را تشریح کرد.

شعارسال : حسن ضیاالدینی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص بیماری های بیماری های شایع در مدرسه گفت:  آگاهی از علائم و نشانه های بیماری های شایع در مدرسه گام موثر و مثبتی در جهت تامین سلامتی دانش آموزان دارد. مراقب سلامت ، مدیر ، معلم و بهورز در مدارس با آگاهی از چگونگی علائم بیماری با انجام اقدامات به موقع و موثر قادر خواهد بود با نشانه شناسی و با مداخلات پیش بینانه از بروز و پیشرفت بیماری در فرد و همه گیر شدن آن بیماری در بین دیگر دانش آموزان جلوگیری کنند.

او با اشاره به شایع ترین بیماری های واگیردار در سنین مدارس گفت: می توان به بیماری های  گلو درد چرکی ، بیماری های انگلی دستگاه گوارش ، بیماری های اسهالی ، هپاتیت ویروسی ( خصوصا" هپاتیت A ) ، کچلی ، سرماخوردگی ، آنفلوانزا ، سرخک ، سرخجه ، ژیاردیا ، گال ، اوریون ، آبله مرغان ، عفونت ادراری و به ویژه شپش را به عنوان بیماری های شایع دانست.

ضیاالدینی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی آموزش پرورش برای مقابله با این بیماری ها گفت:  ارسال دستورالعمل شماره 186460 مورخ 11/9/93 مبارزه با پدیکلوز به استان ها و   بازنگری دستورالعمل شماره 14900/302 د مورخ 25/8/95 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهمترین اقدامات ما است.

او افزود:   آموزش ضمن خدمت به معلمان از طریق کتاب " راهنمای جامع آموزش سلامت در مدارس " از دیگر اقداماتی است که برای آگاه سازی معلمان صورت گرفته است.

 مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش  آموزش به مراقبین سلامت طبق سر فصل های ارسال شده و   آموزش به دانش آموزان ( خصوصا" سفیران سلامت ) طبق سر فصل های تعیین شده وزارت آموزش و پرورش را یکی دیگر از مسائلی دانست که می تواند به جلوگیری از گسترش این بیماری های شایع در مدارس جلوگیریکند.

او با عنوان کردن مسئله شپش سر به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های سلامت در مدارس گفت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری کارشناسان مراکز بهداشتی برنامه های بهداشتی و درمانی ویژه ای در خصوص آموزش به والدین را در نظر دارد.

ضیاالدینی در پایان همچنین ارجاع دانش آموزان مبتلا به پدیکلوز و خانواده های آن ها جهت درمان و همچنین دریافت دارو و شامپو به مراکز بهداشتی را از نمونه های بارز و پر اهمیت همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در امر جلوگیری از گسترش بیماری های شایع دانست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 19 مهر 1396 ، کدخبر:  623115،www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین