پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
دهکده گردگشری صبا در منطقه نمونه گردشگری دستجرد قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.
شعارسال: دهکده نمونه گردشگری صبا بعد از ظهر پنج شنبه طی مراسم باشکوهی با حضور مسئولان استانی و ریاست مجلس شورای اسلامی در منطقه نمونه گردشگری دستجرد قم افتتاح شد.

محمد بابایی، سرمایه گذار این مجموعه که در مراسم افتتاح با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صحبت می‌کرد، با اشاره به سابقه‌اش در طب سنتی اظهار داشت: امروزه سبک زندگی و غذایی که مردم ما مصرف می‌کنند، موجب شده بیماری‌های مختلف در جامعه رایج شود.

وی با اشاره به اهدافش از راه‌اندازی این مجموعه گفت: نخست اینکه من بومی استان قم هستم و انگیزه داشتم تا در این استان کاری انجام دهم و بعد اینکه با توجه به آب و هوای قم این منطقه تاسیس یک دهکده سلامت در این مکان می‌تواند به سلامت مردم کمک کند.

این سرمایه‌گذار اضافه کرد: مشکلات سلامتی مردم موجب شد به این فکر کنم که می‌شود دهکده‌ای را تأسیس کرد تا خانواده‌ها بیایند و از پزشکان طب سنتی استفاده کرده و غذای سالم میل کنند.دهکده سلامت می‌خواهد در عرصه پیشگیری از بیماری‌ها فعالیت و با ارائه الگوی سالم تغذیه و تحرک، از گسترش بیماری‌ها جلوگیری کند.

بابایی گفت: در دهکده سلامت صبا ورود وسایل نقلیه و استعمال دخانیات را ممنوع کرده‌ایم. تلاش کردیم تا غذاهای ارگانیک در این دهکده به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه این دهکده اولین پروژه منطقه نمونه گردشگری در قم است، اظهار داشت: گردشگری فوق العاده می‌تواند اشتغال‌زا باشد. همچنین اگر می‌خواهیم صادرات داشته باشیم تا کسی وارد کشور ما نشود و از محصولات و صنایع ما استفاده نکند صادرات هم رونق نمی‌گیرد.

مالک دهکده صبا افزود: در استان قم کشاورزی و صنعت محدود است و باید به مسئله گردشگری برای پیشرفت اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد. مسافرانی که وارد قم می‌شوند پس از زیارت برنامه‌ای برای تفریح و استراحت ندارند و توسعه زیرساخت‌های گردشگری می‌تواند به ماندگاری مسافران و درآمدزایی گردشگری در قم کمک کند.

* پروژه های ورزشی در فاز سوم

بر اساس طرح احداث این مجتمع گردشگری قرار است فاز سوم این طرح به ایجاد فضاهای مورد نیاز ورزشی در این مجموع بپردازد که بدون شک گامی مهم در زمینه توسعه گردشگری ورزشی در قم تلقی خواهد شد.

با توجه به فضای زیبا و آب و هوای مناسب منطقه گردشگری دستجرد، این منطقه می تواند شرایط خوبی برای اردوی تیم های ورزشی حرفه ای و ملی مهیا کند و ایجاد سالن سرپوشیده ، زمین چمن، استخر و سالن بدنسازی در آن می تواند نقش مهمی در جذب توریست ورزشی به این مجموعه شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رسانه قم اسپورت، تاریخ انتشار: 10 مهر 1394، کدخبر: ۱۶۴۹، www.qomsport.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین