پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
تعدادی از شخصیت‌ها و رهبران احزاب و جنبشهای سیاسی تونس برای عذرخواهی از رئیس جمهور سوریه به نمایندگی از سوی ملت تونس به دمشق می‌روند.

شعار سال: یکی از رهبران جنبش مشروع تونس گفت که «محسن مرزوق» دبیرکل این جنبش و تعدادی از رهبران تونس بزودی برای عذرخواهی از بشار اسد به نمایندگی از سوی ملت تونس به دلیل اختلافات سیاسی درباره جنگ سوریه به دمشق سفر می‌کنند.

هفته‌نامه «الصباح» به نقل از یکی از رهبران جنبش مشروع تونس نوشت که محسن مرزوق بزودی برای عرض تبریک به بشار اسد به مناسبت آزادسازی حلب به دمشق خواهد رفت.

الصباح بدون اشاره به نام این رهبر تونسی افزود که هدف از سفر مرزوق به سوریه، ترمیم تصویر منفی تونسی‌ها در اذهان عموم است.

از زمان آغاز جنگ علیه سوریه، تونس از جمله کشورهایی بود که افراد مسلح و تروریست از آنجا به سوریه سفر کرده‌اند و بنا به گفته مسئولان حدود 3 هزار تونسی در کنار گروه‌های تروریستی به خصوص داعش در سوریه در حال جنگ هستند.

در فوریه سال 2012 تونس روابط دیپلماتیک خود با نظام سوریه را قطع و سفیر این کشور در تونس را طرد کرد و منصف المرزوق رئیس جمهور وقت تونس اعلام کرد که تنها راه‌حل در سوریه کناره‌گیری اسد از قدرت است اما با روی کار آمدن حزب نداء تونس ، الطیب البکوش وزیر خارجه تونس اعلام کرد که کشورش تصمیم دارد فعالیت‌های دیپلماتیک در دمشق را ازسر بگیرد.

تابستان سال گذشته نیز برخی منابع در وزارت خارجه تونس اعلام کردند که این کشور روابط دیپلماتیک خود با سوریه را ازسر گرفته و «ابراهیم الفواری» به عنوان سرکنسول تونس در دمشق تعیین شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 دی 1395، کد مطلب: 13951006001222، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین