پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۷۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
طی یک ماه آینده انتخابات ریاست هیأت فوتبال استان برگزار خواهد شد و هشت کاندیدای این سمت با هم به رقابت خواهند پرداخت تا چهارسال تلخ و شیرین را برای فوتبال اين استان رقم بزنند.

شعار سال: انگار همین دیروز بود که انتخابات هیأت فوتبال استان همدان برگزار شد و سیدمحمد عیوقیان به عنوان رئیس چهار ساله این هیأت انتخاب شد، اما چهار سال به مانند باز شکاری گذشت و این بار نوبت به یک رقابت دیگر رسید تا فوتبال همدان برای چهار سال دیگر وارد یک فاز جدید شود، فازی که تلخ و شیرین بسیار خواهد داشت.

در این مطلب کاری به گذشته رخ داده برای فوتبال استان نخواهیم داشت و بیخودی نبش قبر نخواهیم کرد، در حال حاضر همه فوتبال استان، تیم‌داری زورکی در دسته دوم فوتبال کشور است.

در همین چند سال گذشته تیم‌های بانوان و آقایان خوبی در لیگ دسته برتر کشور داشته‌ایم، اما حالا چیزی جز دو تیم بدون پول در لیگ دسته دوم برایمان باقی نمانده است.

حال قرار است هشت فرشته نجات، بخت خود را برای خارج کردن فوتبال از منجلاب امروز، امتحان کنند و در یک ماراتن بی‌سابقه در طول تاریخ هیأت فوتبال، با هم به رقابت بپردازند.

برای نخستین بار در مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان همدان، هشت کاندیدا ثبت نام خود را به صورت مکتوب ارائه کرده‌اند که برای دریافت مجوز در انتخابات تنها صدور صلاحیت لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح هستند.

در انتخابات این دوره محسن مرادی‌پناه فرماندار شهرستان بهار، عباس صوفی معاون حمل و نقل و پایانه‌های شهرداری، حسن محمدی مشاور شهردار، سیدمحمد عیوقیان رئیس فعلی هیأت فوتبال همدان و معاون سابق اداره ورزش و جوانان استان همدان، محمدباقر حائری نایب رئیس هیأت فوتبال تویسرکان، بهرام روحانی‌نژاد از روحانیان حوزه تویسرکان، علیرضا شمس رئیس سابق امور صنفی همدان و عیسی مرادی دکترای بالینی از جمله چهره‌های ثبت نامی در این انتخابات هستند.

هرچند شایعاتی مبنی بر عدم احراز صلاحیت سه یا چهار نفر در این انتخابات وجود دارد و حتی چند نامزد دیگر نیز در روزهای پایانی به نفع دیگری عقب‌نشینی کند، اما آنچه مهم است که اداره ورزش استان شرایطی را رقم بزند که نگرانی‌ها از بابت مهندس و انتخاب شدن از قبل نیز از بین برود.

متاسفانه در این 10 سال گذشته تمام مجامع انتخاباتی هیأت‌های ورزشی استان به صورت تک‌کاندیدا یا دو کاندیدا برگزار می‌شد که در دی‌ماه پیش رو هیأت‌های فوتبال و کشتی حسابی شرایط را به هم زدند و کمی آشفتگی را برای اداره کل ورزش به ارمغان آوردند.

حال با تمام این تفاسیر، استعلام تایید صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات هیأت‌ها هنوز از کانال حراست اداره کل ورزش صادر نشده است تا زمان قطعی برگزاری مجمع از سوی پایتخت‌نشینان اعلام شود.

با این وضعیت که که گفته می‌شد مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال قرار است در اوایل دی‌ماه برگزار شود، احتمالاً به اوایل بهمن‌ماه نقل مکان کند تا سرنوشت چهارساله‌ فوتبال استان همدان تدوین شود.

هرچند در این لیست هشت نفره هستند کسانی که هنوز نمی‌دانند شرایط امروز فوتبال استان چگونه است و تنها به دنبال سرگرمی خود هستند تا چهار سال را سپری کنند و اگر قرار است از مسند دولتی خود بازنشست شوند، در یک جایگاه اجتماعی پرمخاطب روزگار سپری کنند و همچنان در بورس اذهان باشند.

به طور حتم این حرکات لطمه بزرگی بر فوتبال خواهد زد و شرایطی را در چهار سال آینده رقم خواهد زد که برای ترمیم و جبران عقب‌ماندگی آنها سالها بدون وقفه تلاش باید کرد.

امید است که اعضای مجمع تمرکز خود را معطوف به کسانی کنند که سابقه اجرایی در ورزش را دارا بوده و تجربیات مفیدی را با خود به فوتبال وارد کند و دوباره فوتبال همدان به سمتی برود که در کشور و حتی آسیا شناخته شده بود.

البته در بین گزینه‌های منتخب، عباس صوفی و محمد عیوقیان رقابت تنگاتنگی را برای ریاست داشته باشند و ممکن است باقی نفرات حاضر در این انتخابات حتی کوچکترین شانسی را برای کسب حتی دو رأی مأخوذه هم نداشته باشند.

امیدواریم نتیجه انتخابات هر چه می‌شود، ثمره آن به سمتی برود که این فوتبال نگون‌بخت همدان را از منجلاب بیرون کشیده و دوباره سربلندش کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح رزن، تاریخ 30 آذر 95، کد مطلب: 21292: www.sobherazan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
تیم های همدان رو دست های پشت پرده فوتبال به فنا دادن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین