پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کارگران شهرک صنعتی بیرجند از نبود امکانات رفاهی در این شهرک گلایه دارند و این در حالی است که مسؤولان به کلی آن را رد می‌کنند.

شعارسال: گسترش واحدهای صنعتی می‌تواند یکی از راه‌های حل معضل بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی هر منطقه باشد.

با افزایش واحدهای صنعتی و جلوگیری از آلودگی‌های ایجاد شده توسط آنها شهرک‌های صنعتی در نقاطی دورتر از مرکز هر شهر ایجاد می‌شوند.

شهرها و استان‌های مختلف با توجه به رشد صنعت در آنها دارای شهرک‌های متفاوتی هستند که سالانه درآمد زیادی را عاید منطقه خود می‌کنند و افراد زیادی در آنها مشغول به فعالیت هستند.

خراسان جنوبی یکی از استان‌های کویری کشور بوده که از نظر صنعتی رشد چشم‌گیری نداشته است ولی با این وجود شهرک‌های صنعتی در اطراف برخی از شهر‌های آن مشغول فعالیت هستند.


این استان در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان، سربیشه، فردوس و طبس دارای شهرک صنعتی بوده و نواحی صنعتی آن شامل ناحیه صنعتی خوسف، خضری، سربیشه، مود، سرایان، درمیان، باغدهک بشرویه، عشق‌آباد و دیهوک است.

بیشتر صنایع موجود در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی از نوع صنایع کوچک هستند به طوری که در حال حاضر 95 درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی جزو واحدهای صنعتی کوچک هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی در 19 مردادماه سال گذشته با بیان اینکه 66 هزار و 200 نفر در صنایع کوچک استان مشغول به کار هستند، گفت: حدود 57 درصد اشتغال استان توسط صنایع کوچک ایجاد شده است.

عباس جرجانی با بیان اینکه در شرکت شهرک‌های صنعتی سعی می‌کنیم زیرساخت‌های اصلی و مورد نیاز را برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فراهم کنیم، افزود: در حوزه ایمنی زیرساخت‌های لازم امسال در شهرک صنعتی قاین فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل تأمین آب برای واحدهای صنعتی موجود در استان رفع شده است، یادآور شد: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب همکاری خوبی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان داشته، ولی اگر بخواهیم استان صنعتی داشته باشیم با توجه به زمین‌هایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در اختیار است نیاز به تأمین یک‌هزار و 200 لیتر آب وجود دارد.


ولی با این همه در داخل شهرک‌ها افرادی به عنوان سرایدار مجبور به زندگی در واحدهای صنعتی هستند تا از آنها محافظت کنند و این افراد نیز نیازهایی دارند که کمتر به چشم مسؤولان می‌آید و بیشتر به فکر توسعه واحدهای صنعتی هستند.

شهرک صنعتی بیرجند در چهار فاز عملیاتی با مساحتی بالغ بر 333 هکتار با متراژ صنعتی 231.5 هکتار، در کیلومتر 10 جاده بیرجند خوسف قرار دارد.

صنایع تولیدی در این شهرک شامل صنایع موتورسیکلت، کاشی، سنگ‌بری، سرامیک، بسته‌بندی خشکبار، حبوبات، انواع مواد غذایی، فرآورده‌های گوشتی و ماکارونی است.

واحدهای صنعتی در این شهرک از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و تعدادی از آنها نیمه فعال و برخی نیز تعطیل شده‌اند که این امر جای تأمل دارد.

در این رابطه مسؤول امور مالی شرکت آرد یگانه در 11 اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: در حال حاضر متاسفانه با توجه به برنامه‌هایی که اعمال شده واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیرجند از 200 واحد فعال سال 89 به 10 تا 15 واحد رسیده است.

همچنین جرجانی، مدیرشهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی در این رابطه می‌گوید: از 306 واحد صنعتی استان 81 واحد تعطیل یعنی 28 درصد واحدهای تولیدی استان تعطیل‌ هستند.


وی افزود: واحدهای صنعتی که فعالیت نمی‌کند چرا برق و آب مصرف می‌کند و قطعاً اینگونه واحدها نیز فعالیتی دارند.

مدیرشرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی جزو پنج استان نخست تعطیلی واحدهای صنعتی کشور است.

شاید عدم رسیدگی مسؤولان به سرایداران و کارگران دائمی شهرک صنعتی بیرجند به سبب تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای صنعتی این شهرک است!

یکی از کارگران شهرک صنعتی بیرجند اظهار داشت: بنده یکی از کارگران و سرایدار یکی از شرکت‌ها در شهرک صنعتی هستم که مشکلاتی را برای زندگی در این شهرک دارم.

وی نداشتن مدرسه را یکی از مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: این امر در حالی است که 12 دانش‌آموز در این شهرک وجود دارد.

این شهرک‌نشین بیرجندی با بیان اینکه این شهرک از نبود مسجد نیز رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: فضای سبز یا پارک نیز برای تفریح و سرگرمی فرزندان و خانواده ما وجود ندارد.

بر مبنای این گزارش، برای حل این مشکل خبرنگار ما موضوع را با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان درمیان می‌گذارد.


عباس جرجانی اظهار داشت: در شهرک صنعتی بیرجند مدرسه‌ای در حال بهره‌برداری است و دانش‌آموزان در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه مسجد جزء اماکن عمومی شهرک‌ها و نواحی صنعتی است، تصریح کرد: زمین مناسب برای ساخت مسجد در نظر گرفته شده است و اعضاء هیأت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی بیرجند در حال فراهم نمودن مقدمات ساخت آن هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای سبز مناسب در شهرک صنعتی بیرجند وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی استان این شرکت با کمک شرکت خدماتی در حفظ آن تلاش می‌کند.

بر اساس این گزارش، با توجه به صحبت‌های مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان انگار مشکلی در این شهرک وجود ندارد و کارگران این شهرک باید امیدوار باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 دی 1395، کد مطلب: 13951007000290، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
بعد اینهمه فشار کافی واقعا نبود امکانات رفاهی ظلمه در حقشون مسئولات باز هم مثل همیشه فقط شعار دادن م.ق
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین