پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام این‌که ۱۶ هزار میلیارد تومان پروژه برای محرومیت‌زدایی در حال اجراست، گفت: درآمد بنیاد از محل فروش طی سال جاری ۱۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده و در ۸ ماه اول سال قبل درآمد ما از این محل ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

شعار سال: محمد سعیدی‌کیا در نشست خبری با اعلام این‌که در 8 ماه ابتدایی سال گذشته درآمد بنیاد از محل فروش 15 هزار میلیارد و 600 میلیارد تومان بود اظهار کرد: این در حالی است که درآمد بنیاد از این محل به 16 میلیارد و 900 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی کل پروژه‌های در دست اجرای بنیاد را 16 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان این که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سه سال آینده پروژه‌ها به 25 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها طی 8 ماه اول امسال حدود 2000 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان این‌که برخی شرکت‌ها و زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان را برای فروش گذاشته‌ایم، تصریح کرد: به عنوان مثال بانک سینا را برای فروش گذاشته‌ایم که البته برای آن مشتری وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با از برنامه بنیاد برای تولید خاویار خبر داد و با بیان این‌که تولید خاویار از دریا به سفر رسیده است، افزود:‌ در حال اجرای برنامه پرداخت وام یارانه‌ای به مردم برای راه‌اندازی مجتمع‌های 20 تنی تولید گوشت ماهی خاویاری هستیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این‌که 2.5 تا 4 درصد هر 20 تن گوشت خاویاری مربوط به تولید خاویار است، تصریح کرد: با این روش در صورت حمایت دولت 100 واحد در کشور راه‌اندازی می‌شود که 50 تن خاویار تولید می‌شود که این مسئله به خلق ثروت برای مردم منتج خواهد شد.

سعیدی‌کیا ادامه داد: درباره اقتصاد مقاومتی ستادی در بنیاد داریم و همه پارامترهای مهم اقتصاد مقاومتی را در برنامه‌ها از جمله صادرات، بهره‌وری و رشد اقتصادی در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر این‌که همه پروژه‌های ما با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تطبیق می‌شود تا بتوانیم اهداف مورد نظر را محقق کنیم، بیان کرد:‌ در بخش محرومیت‌زدایی در پنج فصل توانمندسازی اقتصادی از جمله (ارایه یارانه‌های هدفمند)،‌ بهداشت و سلامت، خدمات اجتماعی و... فعالیت داریم.

وی اظهار کرد:‌ امسال حدود 550 واحد مسکن برای معلولان افتتاح شد و تا پایان سال هم حدود 1000 واحد دیگر افتتاح می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این‌که البسه 280 هزار دانش محروم از سوی بنیاد تامین می‌شود،‌ گفت: منطقه قلعه‌گنج بر اساس فرمایشات رهبری مبنی بر این‌که "یک منطقه را در نظر بگیرید و به رفع محرومیت،‌ایجاد اشتغال و رونق آن بپردازید و آنرا از آب و گل درآورید" انتخاب شد. کارهایی که در این منطقه انجام می‌شود با مشارکت مردم است و طی دو سال که آنجا هستیم بنیاد حدود 30 میلیارد تومان هزینه کرده ایم.

سعیدی‌کیا با اشاره به ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه برای ایجاد کارخانه، افزود: بر اساس بررسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که مجتمع پرورش بُز اسپانیایی را در قطعه گنج راه‌اندازی کنیم که این کار عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: قطعه گنج در چارچوب اقتصاد مقاومتی پیش می‌رود و شهرستان نمونه با جمعیت 80 هزار نفری است. 15درصد این شهرتسان اهل سنت و 85 درصد شیعه هستند و همه مردم برای ما یکی است و برای تمام آنها برنامه های توانمندسازی را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به ایجاد گروه‌های روستایی در شهرستان قلعه گنج گفت: 60 روستا زیرپوشش بنیاد رفته و 100 گروه دیگر نیز به صورت بیست تایی تحت حمایت ما قرار می‌گیرند. برای مردم 60 روستا حساب بانکی در بانک سینا افتتاح حساب شده که 750 میلیون تومان آنرا مردم تامین کرده‌اند و تا کنون 2150 نفر از صندوق‌های روستایی وام دریافت کرده‌اند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این‌که مردم با توانایی خودشان در حال رشد هستند، گفت: کارخانه رب، مبل و... در این منطقه راه‌اندازی شده است.

سعیدی‌کیا با اشاره به این‌که 8 ماه طول کشید تا مردم قلعه‌گنج به ما اعتماد کردند، افزود: اگر مسئولان می‌خواهند مردم به آنها اعتماد کنند باید اول به مردم اعتماد کنند که در این صورت کارها برای مردم با مشارکت مردم عملیاتی شده و شاهد یک اقتصاد مردمی در کشور خواهیم بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 1283078: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
جالبه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین