پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی کربلا با بیان اینکه در سال‌جاری حدود 55 پروژه به ارزش 40 هزار میلیارد تومان را به بهره‌برداری می‌رسانیم، گفت: به زودی جزو صادرکننده‌های بنزین خواهیم شد.
شعار سال: ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان به تشریح عملکرد قرارگاه سازندگی کربلا اظهار کرد: مهندسی سپاه و مهندسی جنگ در دوران دفاع مقدس تجارب مفیدی را ثبت کردند و ادوات و امکانات خوبی که از زمان جنگ در اختیار داشتند را پس از جنگ برای سازندگی به کار گرفتند.

وی با بیان اینکه سپاه از سال 1368 شروع به بازسازی و سازندگی کرد، گفت: سد مخزنی کرخه با تمام پیچیدگی‌ها و مشکلات دغدغه‌ای به نحو احسن با بکارگیری تمام امکانات و افکار مهندسی جوانان ایرانی به عنوان نخستین تجربه سازندگی این قرارگاه احداث شد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی کربلا افزود: امروز افتخار داریم اعلام کنیم در عرصه‌های نفت و گاز، نیروگاه، صنایع معدنی، دفاع و پدافند، کسب و کار، آب، برق و مخابرات، صنایع معدنی مشغول فعالیت هستیم.

این مسؤول ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء با به کارگیری نیروهای جوان، نخبه و در فضای انقلابی توانسته است در تمامی عرصه‌ها مشارکت کند و در بعضی از این رشته‌ها در بین کشورهای پیش رو اول هستیم.

کشور ایران در حوزه سدسازی جزو سه کشور اول دنیا است

وی بیان کرد: تا قبل از پیروزی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هر سدی را که می‌خواستیم بسازیم باید از بیرون راهبرد می‌گرفتیم، حتی اجازه مستند سازی عملکردها را نداشتیم.

سردار صدرا گفت: به اذعان کشورهای ابرقدرت، کشور ایران در حوزه سدسازی جزو سه کشور اول دنیا است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی کربلا اضافه کرد: در عرصه آبرسانی به شهرهای کشور در کلان شهرها خط قرمز و تنش آبی را سر کرده‌ایم و در اکثر کلانشهرهای کشور مشغول آبرسانی بسیار زیادی هستیم.

این مسؤول ادامه داد: در حوزه نفت و گاز امروزه قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) و سپاه پاسداران دستاوردهای بسیار خوبی داریم و صادر کننده گاز در شاخص‌های مختلف هستیم.

به زودی ایران جزو صادرکننده‌های بنزین خواهد بود

وی افزود: در حوزه بنزین به زودی بنزین با کیفیت بالا را وارد مدار تولید می‌کنیم و به زودی ایران جزو صادرکننده‌های بنزین خواهد بود.

سردار صدرا در ادامه تصریح کرد: در گذشته ذخیره سوخت ما در مواقع بحران برای یک ماه داشتیم اما امروز میزان ذخیره سوخت ما به بیش از 4 ماه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حوزه مهار آب‌های مرزی در غرب کشور نیز روان آبهایی را که به سمت زمین‌های پایین دست و کشور عراق می‌رفت،با یک طرح ضربتی کار از حوزه آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و کرمانشاه و خوزستان به طول یک هزار و 450 کیلومتر ما میزان 50 متر مکعب در ثانیه آب را به سمت زمین‌های پایین دست رها خواهیم کرد و همزمان با سامانه اصلی سامانه‌های فرعی نیز در حال انجام است و بیش از 2 میلیون نفر شغل ایجاد خواهیم کرد و تا سال 1397 پروژه به اتمام خواهد رسید.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی کربلا با بیان اینکه حدود 7 هزار کیلومتر خطور ریلی و جاده‌ای را در در دست ساخت داریم، گفت: در سیستان و بلوچستان انتقال آب از زابل به زاهدان را در دست انجام داریم و پیشرفت خوبی دارد.

این مسؤول ادامه داد: از 190 کیلومتر از پروژه‌های راهسازی را در این استان 106 کیلومتر را به اتمام رسانده‌ایم، کارهای سخت بتنی هم در حال انجام است و کمتر از یک و نیم سال آینده میزان کمبود آب زاهدان را تامین خواهیم کرد.

وی گفت: پروژه زیربنایی راه آهن چابهار به زاهدان و زاهدان به مشهد را در دست اجرا داریم که حدود 300 کیلومتر از این پروژه حد فاصل چابهار تا کیلومتر 300 حدود 85 درصد زیرسازی انجام شده است.

وی افزود: در راستای محرومیت زدایی نیز تعداد زیادی پروژه‌های مدرسه‌سازی، مسجد سازی، احداث خانه عالم، احداث گلخانه و غیره در این استان در دست اجرا داریم.

سردار صدرا بیان کرد: برای 1.5 میلیون نفر در زمینه‌های مختلف شغل ایجاد کرده و در سال جاری حدود 55 پروژه به ارزش 40 هزار میلیارد تومان را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26 آذر 1395، کد مطلب: 13950926000171، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین