پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
جانشین رئیس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با اشاره به ضرورت زمینه سازی برای کاهش میزان مراجعه حضوری مردم به دستگاه های اجرایی گفت: تحقق حقوق شهروندی بدون روان سازی دولت الکترونیک امکانپذیر نیست.

شعار سال: علی ملازاده روز شنبه در جلسه «صیانت از حریم امنیت ملی و حقوق شهروندی» در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، اظهار داشت: منشاء معضل ترافیک شهری و برخی از گلوگاه های فساد، در مراجعه های حضوری است که با بسترسازی لازم جهت استفاده عموم از امکانات دولت الکترونیک و فضای مجازی خیلی از این مشکلات حل می شود.
وی یکی از آسیب های اجتماعی را نارضایتی مردم از تخلف های نظام اداری کشور عنوان کرد و افزود: نخستین گام برای رفع این آسیب، آموزش همگانی است و در این راستا هم مردم و هم مسئولان باید با حقوق شهروندی و تکالیف شهروندی خود که درون حقوق شهروندی نهفته است، آشنا شوند.
ملازاده فعال شدن هیات های رسیدگی به تخلف های اداری و مهمتر از آن آموزش را برای کاهش این معضل حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: علت بیشتر تخلف های اداری رسیدگی نکردن به مشکلات کارکنان و تامین حقوق آنهاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که طبق ارزیابی های صورت گرفته، قم در زمینه تحقق حقوق شهروندی در بین استان های همسطح خود رتبه دوم و در کل کشور رتبه پنجم را دارد، از تلاش مدیران و همه مسئولان برای ارتقاء سطح کیفی و کمی اقدام ها در عملی شدن تحقق حقوق شهروندی تقدیر کرد.
وی در عین حال افزود: برخی از دستگاه های استان قم نیز طی 2 سال گذشته عملکرد ضعیفی داشتند که باید با تقویت اقدام ها و همچنین احصا و رفع نقاط ضعف به ارتقای رتبه استان در بحث حقوق شهروندی کمک کنند.
ملازاده گفت: فعالیت در حوزه روستاییان و جوانان و همچنین برپایی نمایشگاه های حجاب و عفاف، ارایه مشاوره های اخلاقی و برگزاری جلسه های اخلاق و استفاده از ظرفیت استادان و علما و فعال بودن شهرداری در حوزه حجاب و عفاف را از نقاط برجسته و مثبت دستگاه های فرهنگی و خدمات رسان قم در بحث حقوق شهروندی و حفظ امنیت عمومی است.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت و فعالیت موسسه های مردم نهاد در بحث حقوق شهروندی، از ارایه وام قرض الحسنه به منظور رفع نیازهای شهروندان به عنوان موفقیت های نسبی استان قم در تحقق این امر یاد کرد.
ملازاده پیگیری موضوع حقوق شهروندی از سوی استاندار قم و برگزاری منظم جلسه های مربوطه را از محاسن این استان ذکر کرد و افزود: اهتمام جدی مسئولان قم در حوزه حقوق شهروندی و فرهنگ عمومی موجب درخشش قم در کشور شده است.
وی در پایان با اشاره به تلاش دشمنان برای فروپاشی اخلاقی جامعه و نهاد مقدس خانواده از طریق ترویج بی بند و باری گفت: امروز شاهد فعالیت های سازمان یافته برای مقابله با فرهنگ حجاب و عفاف هستیم، که باید با آنها برخورد شود.
جلسه «صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی» با موضوع ارایه گزارش دستگاه های مختلف اجرایی استان در بحث ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تکریم ارباب رجوع با حضور استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی قم برگزار شد.
سند منشور حقوق شهروندی ٢٩ آذرماه توسط رئیس جمهوری در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور جمعی از مقامات کشوری، صاحبنظران و اساتید و حقوقدانان،نخبگان و شهروندان رونمایی شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 82368547: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین