پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: از عملکرد بخش خصوصی در دستیابی به بازار اقلیم کردستان گله‌مندم و انتظار می‌رود این بخش فراتر از بخش دولتی گام برداشته و در راستای جذب بازار اقلیم کردستان عراق بکوشد.

شعارسال : کریم ذوالفقاری، در جلسه‌ای که به منظور ارائه گزارش سفر هیئت کردستانی به استان سلیمانیه عراق صورت گرفت، به اهمیت این سفر و دستاوردهای آن برای استان پرداخت و اظهار کرد: جهاد کشاورزی متولی مستقیم صادرات نیست، بلکه وظیفه تولید محصولات باکیفیت و باارزش را برعهده دارد که صادر کردن آن باید از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد.

وی افزود: در یک سال گذشته نهایت تلاش خود را برای حفظ و توسعه سهم کردستان در بازار عراق کرده و خوشبختانه با موفقیت‌هایی نیز روبرو بوده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: افزایش مراودات به منظور توسعه صادرات و بازاریابی برای محصولات تولیدی در کردستان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط جهاد کشاورزی کردستان است.

وی تصریح کرد: بخش دولتی در زمینه صادرات فراتر از وظیفه خود عمل کرده و در این راستا موفق به کسب نتایج مطلوبی شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: از بخش خصوصی انتظار می‌رود از فرصتی که توسط بخش دولتی برای توسعه صادرات و در دست گرفتن بازار اقلیم کردستان عراق مهیا شده است، استفاده کرده و با همکاری بخش دولتی بتوانند بیش از پیش در بازار اقلیم کردستان حضور یابند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از بخش خصوصی گله‌مندم و انتظار می‌رود این بخش فراتر از بخش دولتی گام برداشته و در راستای جذب بازار اقلیم کردستان بکوشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود، صادرات گوشت قرمز را فرصت خوبی برای دستیابی به بازار اقلیم دانست و افزود: با توجه به قیمت بالای گوشت قرمز در کردستان عراق و کیفیت مطلوب این نوع گوشت در کردستان می‌توان از این فرصت بهره گرفته و برای توسعه صادرات گوشت قرمز در اقلیم کردستان تلاش کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی در کردستان، ذکر کرد: باید برای تمامی محصولات خود بازار داشته باشیم و نسبت به صادرات مازاد تولید اقدام کنیم.

ذوالفقاری ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام کردستان نیز می‌تواند در این زمینه به عنوان سوپاپ اطمینان برای بازاریابی محصولات کشاورزی عمل کند.

وی در رابطه با صادرات خدمات فنی و مهندسی و تکنولوژی به اقلیم کردستان عراق نیز ذکر کرد: تکنولوژی محدود به مرز نیست و ارائه آموزش‌های فنی و مهندسی از کردستان می‌تواند موجبات حفظ بازار اقلیم کردستان عراق را نیز در پی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان همچنین مرز باشماق را فرصتی برای توسعه صادرات دانست و خاطرنشان کرد: باید با رفع موانع توسعه صادرات، از این مرز در راستای گسترش صادرات به اقلیم بهره ببریم.

وی در پایان خواستار انجام اقدامات ضابطه‌مند تجار، بازرگانان و همچنین تولیدکنندگان استان شد و بازار اقلیم کردستان عراق را فرصتی برای توسعه اقتصاد کشاورزی ذکر کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا استان کردستان ، تاریخ انتشار شنبه 30 آبان 1394 ، کد مطلب : 948-6491-5 : www.kurdistan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین