پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
استاندار خوزستان با اشاره به بحران کم‌آبی در حوضه‌های مارون، جراحی و زهره گفت: مدیران و فرماندارانی که در توزیع عادلانه آب در این حوضه‌ها به وظایف خود عمل نکنند از قانون تخطی کرده و باید مسئولیت عملکرد خود را بپذیرند.

شعار سال: غلامرضا شریعتی در سومین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان با محوریت حوضه‌های مارون و زهره، اظهار کرد: هم‌اکنون در تمام شهرستان‌ها با مشکل تامین آب کشاورزی مواجه هستیم اما وضعیت در حوضه‌های مارون، جراحی و زهره، به ویژه در انتهای این حوضه‌ها یعنی در شهرستان‌های شادگان و هندیجان وضعیت بحرانی‌تر است و باید سعی کنیم در شرایط و محدودیت‌های موجود، همه به یک نسبت از آب استفاده کنند.

وی با تاکید بر رعایت عدالت در توزیع آب در حوضه‌های مارون، جراحی و زهره افزود: تامین آب کشت‌های دائم در اولویت است، بنابراین برنامه‌ریزی به صورتی باشد که آب نخیلات شادگان تامین شود.

شریعتی با تاکید بر همکاری فرمانداران، انجمن‌های صنفی و مدیران جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق در شهرستان‌های حوضه‌های مارون و زهره در اجرای مصوبات، تصریح کرد: معاونت عمرانی استانداری هر 10 روز یکبار جلسه‌ای برای نظارت و پیگیری مصوبات برگزار می‌کند و من نیز نظارت جدی و بازدیدهای سرزده برای اطمینان از اجرای مصوبات خواهم داشت.

وی عنوان کرد: همچنین جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق نیز جلسه‌ای به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری به منظور برنامه‌ریزی برای توزیع عادلانه و نوبت‌بندی آب در حوضه‌های مارون و زهره و اجرا و نظارت بر این برنامه‌ها برگزار می‌کنند.

شریعتی با بیان این‌که نیروی انتظامی نیز در اجرای برنامه توزیع آب همکاری می‌کند، اظهار کرد: با دادگستری خوزستان نیز مذاکره برای اختصاص شعب ویژه در شهرستان‌ها برای رسیدگی به پرونده‌ها و همکاری در این زمینه انجام می‌شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در حوضه رامهرمز نیز سازمان آب و برق مکلف است از طریق سد جره، برنامه‌ای برای تامین آب مورد نیاز ارائه و اجرا کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 9510-5874-5: www.khouzestan.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین