پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
مدیرکل اتباع و امور خارجه استانداری کردستان، ازدواج غیرقانونی و ثبت نشده اتباع خارجی را مهمترین معضل موجود در رابطه با حضور اتباع خارجی در استان اعلام کرد و گفت: ازدواج افراد بدون انجام آزمایشات لازم و بدون ثبت قانونی، مهمترین مشکل ناشی از حضور اتباع خارجی در استان کردستان است.

شعارسال : مسلم کاظمی، هفتم آذر در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، اظهار کرد: در سال جاری سه طرح مهم در رابطه با اتباع خارجی در سراسر کشور و به طبع آن در کردستان اجرا می‌شود.

وی افزود: آمایش مهاجران و اتباع خارجی استانداری کردستان از سال 81 به منظور رسیدگی به وضعیت مهاجران آغاز شد و امسال نیز دهمین دوره آن در حال اجراست.

مدیرکل اتباع و امور خارجه استانداری کردستان عنوان کرد: تبدیل وضعیت اقامت، تبدیل پناهندگی به پاسپورت، درخواست تابعیت و... از جمله اقداماتی است که اتباع و مهاجران در صورت دارا بودن کارت آمایش می‌توانند نسبت به حل آنها اقدام کنند.وی تصریح کرد: در حال حاضر 500 خانوار تبعه خارجی که حدود سه هزار نفر را شامل می‌شود، در استان کردستان حضور دارند که 90 درصد آنها از کشور عراق بوده و بیشتر در شهرستان‌های بانه و مریوان ساکن هستند.

کاظمی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت کار و امور اجتماعی، از صدور کارت و دریافت جواز جهت برپایی مشاغل برای اتباع خارجی خبر داد.

وی ادامه داد: اتباع خارجه با داشتن مجوز می‌توانند نسبت به ایجاد هرگونه مشاغل غیردولتی برای خود اقدام کنند.

مدیرکل اتباع و امور خارجه استانداری کردستان، همچنین از صدور کارت سلامت برای اتباع خارجی خبر داد و ذکر کرد: اتباع خارجی با داشتن این کارت می‌توانند از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتن و همچنین دریافت جواز ایجاد مشاغل اتباع خارجی را منوط به دارا بودن کارت آمایش اعلام کرد.

کاظمی، ازدواج غیرقانونی و ثبت نشده اتباع خارجی را مهمترین معضل موجود در رابطه با حضور اتباع خارجی در استان اعلام کرد و افزود: ازدواج افراد بدون انجام آزمایشات لازم و بدون ثبت قانونی مشکلاتی مهمترین مشکل ناشی از حضور اتباع خارجی در استان است.

وی خاطرنشان کرد: به فرزندان متولد شده اتباع خارجی کارت اقامت داده نمی‌شود و این مهمترین پیامد ازدواج غیرقانونی اتباع است.

مدیرکل اتباع و امور خارجه استانداری کردستان در پایان با اشاره به اینکه بیشترین میزان ازدواج اتباع خارجی در شهرستان‌های بانه و مریوان است، یادآور شد: ازدواج اتباع خارجی در ایران منوط به دریافت اجازه از دولت می‌باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان ، تاریخ انتشار شنبه 07 آذر 1394 : کد مطلب : 5-3690-949 : www.kurdistan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین