پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: براساس آمارگیری ویژگی های مسکن روستایی استان از کل 443 هزار و 229 واحد مسکن روستایی استان 70 درصد در برابر سوانح طبیعی مانند زلزله غیرمقاوم و 30 درصد مقاوم هستند.

شعار سال: حسن حسینی روز یکشنبه با گرامیداشت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: خراسان رضوی یکی از آسیب پذیرترین استان های کشور در برابر سوانح طبیعی است..

وی بیان کرد: 65 درصد مساحت خراسان رضوی در پهنه زلزله با خطر نسبی زیاد و 35 درصد مساحت در پهنه زلزله با خطر نسبی متوسط قرار دارد.

وی اظهار کرد: همچنین خراسان رضوی با برخورداری از شرایط اقلیمی خاص همواره در معرض حوادث طبیعی غیرمترقبه از جمله سیل است که این مساله ضرورت مقاوم سازی واحدهای روستایی را دوچندان می کند.

حسینی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در راستای وظایف محوله و رسالتی که برعهده دارد در قالب تخصیص تسهیلات احداث مسکن روستایی از بدو تشکیل خود نقش مهم و بارزی در ارتقای کیفی مسکن روستایی داشته است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: به همین منظور طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در ادامه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 1384 به منظور ارتقای سطح ایمنی، بهداشت، رفاه و آسایش روستاییان آغاز شد.

وی گفت: در مجموع تاکنون در راستای اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی 133 هزار و 743 واحد مسکن روستایی در خراسان رضوی نوسازی و مقاوم در برابر زلزله شده است.

حسینی اظهار کرد: با توجه به روند اجرای طرح مزبور و جهش چشمگیری که در ارتقای کیفی مسکن روستایی خراسان رضوی اتفاق افتاده است؛ اکنون نزدیک به 228 هزار واحد روستایی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی می باشد.

وی اضافه کرد: در راستای وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی مطالعات شناخت کاهش خطرات روستاهای در معرض خطر سوانح استان با هدف ارائه راهکار اجرایی به منظور کاهش تهدیدات و خطرات سوانح به بافت مسکونی برای 660 روستا در دو مرحله انجام شد.

حسینی افزود: در این راستا تاکنون 63 پروژه شامل اجرای دیوار حفاظتی، لایروبی و کف شکنی، احداث دیوار ساحلی، کانال هدایت سیلاب، احداث اتاقک های لرزه نگاری در روستاهای در معرض خطر سوانح استان انجام شده است.

استان خراسان رضوی با وسعت 118 هزار و 851 کیلومترمربع معادل هفت درصد مساحت کل کشور را دارد و متشکل از 28 شهرستان، 70 بخش، 72 شهر، 164 دهستان و سه هزار و 340 روستا و دو هزار و 524 روستای بالای 20 خانوار جمعیت است.

حدود یک میلیون و 680 هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی ساکن روستاهاهستند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 82370121:www. isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
هنوز هم خانه هایی که شش ماه پیش در زلزله اسیب دیدند ترمیم نشده اند و شهرداری ها به کمک بانکها باید تسهیلات ویژه ای را برای بحث نوسازی بافت فرسوده تامین کنند تا هم امنیت افزایش یابد و هم اشتغال زایی مناسبی ایجاد شود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین