پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
نماینده ولی‌فقیه در امور حج از دریافت دعوت‌نامه رسمی عربستان برای حج خبر داد و گفت: مقدمات لازم برای شرکت در مذاکرات دو جانبه با مسؤولان حج عربستان فراهم می‌شود.

شعارسال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر تشکیل شد، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه دعوتنامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دوجانبه درباره حج ۹۶ به‌صورت رسمی دریافت شده، اظهار کرد: متن این دعوت‌نامه با دعوت‌نامه‌های گذشته خیلی تفاوت ندارد و با توجه به محورهای مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران روزهای آینده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

او لزوم سرعت بخشیدن به فعالیت کمیته‌های کارشناسی برای مشخص کردن محورهای مذاکرات و نکات مورد نظر برای حج‌گزاری زائران ایرانی را خواستار شد و گفت: تمام امور مرتبط با حج از جمله اسکان، تغذیه، امور پزشکی، حمل و نقل و امنیت حجاج، مسایل بانکی و کنسولی و... باید سریعا کارشناسی و راهکار مناسب اندیشیده شود.

در این نشست، حمید محمدی ـ سرپرست سازمان حج و زیارت ـ و مدیران بخش‌های مختلف این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری به بیان نقطه‌نظرات خود درباره‌ مشکلات اجرایی حج و انتظاراتی که باید در مذاکرات دوطرف مطرح شود، پرداختند و تاکید کردند برای اعزام زائران ایرانی به حج ۹۶ باید مقدمات لازم در ایران و عربستان فراهم شود و با توجه به قطع روابط دو کشور و فرصت باقی‌مانده، عربستان باید در مواردی که به این کشور مربوط است، همکاری کند.

قاضی‌عسکر در ادامه از مسؤولان حوزه‌های مختلف در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درخواست کرد که اجرایی‌کردن محورهای ستادی را در برنامه‌ خود قرار دهند و درباره نحوه ثبت‌نام از زائران با توجه به ملاحظاتی که وجود دارد، سیاست‌گذاری کنند.

فرهاد پرورش ـ مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ـ نیز درباره‌ی آمادگی‌ها و تمهیدات این شرکت برای پروازهای حج، گزارشی ارائه کرد و قرار شد محورهای مورد نظر هواپیمایی جمع‌بندی و به سازمان حج ارائه شود.

سرپرست حجاج ایرانی سپس با اشاره به این‌که هیأت ایرانی برای مذاکره به عربستان اعزام خواهد شد، تاکید کرد: در مذاکرات با طرف مقابل، خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله امور مربوط به شهدای مسجدالحرام و منا مطرح خواهد شد و امیدواریم زمینه برای انجام حجی باشکوه، عزتمند همراه با آرامش و امنیت زائران فراهم شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 21دی1395، کدخبر: 621829: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین