پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
وزیر جهاد کشاورزی در ایلام گفت: اراضی کشاورزی تحت کشت آبی شهرستان ایوان تا سه ماه آینده با استفاده از آب سد کنگیر به 2 برابر افزایش می یابد.
شعار سال: محمود حجتی امروز در حاشیه بازدید از سد کنگیر ایوان گف: حجم مخزن سد کنگیر 16میلیون متر مکعب آب است که بسرعت در حال پمپاژ بوده و احداث خط لوله اصلی آن نیز در دست اجراست.

وی گفت: با توجه به سیستم های نوین آبیاری در اراضی این منطقه در سطح یک هزار و 800 هکتار آبیاری تحت فشار انجام که امیدواریم در اوایل سال آینده و انجام عملیات پمپاژ آن تا پایان سال تمامی زمین های دیم این منطقه به آبی تبدیل شوند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص دامداری های نیمه فعال و تعطیل کشور گفت: با توجه به لایحه خروج از رکود و مصوبه آن و خط اعتباری که دولت و بانک مرکزی ایجاد کرده‌اند متقاضیان این واحدها می توانند در سامانه بهین یاب ثبت نام و بعد از بررسی در کارگروه های تخصصی استان در صورتیکه این طرح ها توجیه اقتصادی و امکان دوباره فعالیت داشته داشته باشند مشکلات بانکی آنها حل و اعتبار سرمایه درگردش برای ادامه فعالیت دوباره در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

سد کنگیر با ظرفیت ذخیره 20 میلیون مترمکعب آب با هدف تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان ایوان احداث‌ شده که طول تاج این سد 750 متر و ارتفاع آن 42 متر است و برای ساخت آن 109 هزار مترمکعب بتون‌ریزی و یک هزار و 250 میلیون ریال اعتبار نیز برای ساخت آن هزینه شده است.


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 23 دی 1395، کد مطلب: 5935141، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین