پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۶۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: برجام با کمک به معرفی چهره شفاف از جمهوری اسلامی در صحنه بین الملل، در همه امور به ویژه به توسعه حوزه گردشگری کمک کرد.

شعار سال: حسین خواجه بیدختی روز دوشنبه  افزود: با برجام، توجه خوبی به صنعت حمل و نقل به ویژه هوایی شده است که با این توجه، گره بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری باز خواهد شد.
وی با بیان این که به حوزه گردشگری در دولت تدبیر و امید توجه و اقبال ویژه شده، افزود: رشد منطقی توسعه گردشگری ایران مرهون رفتار درست حاکمیت و رویکرد مناسب دولت یازدهم بوده است.
وی افزود: توسعه گردشگری ادامه خواهد داشت و دولت تدبیر و امید بسیاری از مشکلات کلیدی این حوزه را درک کرده ، برای حل آن در حال اقدام است، اما حل شدن این مشکلات نیازمند الزامات و زیرساخت هایی است.

** تامین زیرساخت با کمک بخش خصوصی شرط اول توسعه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: وجود اقامتگاه ها و هتل های مناسب و ایجاد امنیت خاطر برای گردشگران از الزامات اصلی برای ورود گردشگران به کشور و استان ها است.
وی گفت: سمنان استانی دارای ظرفیت های ویژه و در یک موقعیت حساس جغرافیایی است به طوری که تنگه و گذرگاهی از شرق به غرب از این منطقه از دنیاست و در میانه سلسله جبال البرز و کویر قرار دارد.
خواجه بیدختی ادامه داد: وجود 19 کاروانسرا در اطراف این مسیر و تپه های تاریخی، سمنان را به استان ویژه ای تبدیل کرده است و به نوعی آن را قطعه با اهمیت در ایران و بهشت باستان شناسان، می نامند.
وی اضافه کرد: مراسم گل غلتان نوزاد در دامغان، نذر سمنوپزان در سمنان، تهیه آب دعا در شاهرود، آیین‌های مرتبط با ازدواج در استان، نخل‌گردانی در مهدیشهر و شهمیرزاد از جمله مراسم معنوی ثبت شده در فهرست ملی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بخش مهمی از گردشگران به علت یک حس کنجکاوی به علت وجود هجمه های زیاد به ایران، وارد این کشور می شوند، بعد از انقلاب و علامت سوالی در ذهن خیلی از مخاطب های بیرونی به وجود آمد که به دنبال حل این علامت سوال هستند و فقط کافی است که اطمینان خاطر به مخاطب دهیم تا انگیزه سفر و حضور در ایران فراهم می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان یکی دیگر از نگرانی های موجود در حوزه گردشگری را افزایش گردشگران به کشور بدون برنامه ریزی برای ورود آن ها عنوان کرد و گفت: اگر ابزارهای لازم برای ورود گردشگران فراهم نباشد و بدون برنامه این افراد وارد کشور شوند، کشور پاسخگوی نیازهای آن ها نمی تواند باشد.
وی افزود: تا پایان سال 95 کتابی با مضمون مسیر گردشگری استان سمنان با نیم نگاهی به استان های هم جوار چاپ می شود و در این کتاب مسیرهای مناسب به علاوه جاذبه ها و اقامت وسیله رفت و آمد پیشنهاد می شود.
خواجه بیدختی با بیان این که برای تحول زیرساختی لازم نیاز به سرمایه گذاری است، افزود: ایجاد تحولات عظیم با کمک بخش خصوصی میسر می شود و دولت در این راه می تواند برای سرمایه گذاران ایجاد انگیزه کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رشد گردشگری استان، تعیین کننده است.
وی بر ایجاد انگیزه برای فراهم کردن شرایط حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان سمنان تاکید کرد و گفت: برای بسیاری از بناهای تاریخی برنامه وجود دارد که که تغییر کاربری مناسب داده شود که نیازمند حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
وی افزود: برای حضور سرمایه گذاران در حوزه گردشگری استان سمنان به مخاطب اطمینان خاطر داده ایم که سرمایه گذاری آن منتج به سودآوری و درآمد تضمینی می شود.
خواجه بیدختی گفت: نهادهای مختلف در زمینه ارائه مجوز به سرمایه‌گذاران دخیل هستند و چنانچه در استان سمنان در زمینه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همگرایی وجود داشته باشد، شاهد سرمایه‌گذاری چشمگیر بخش خصوصی خواهیم بود.
وی با اشاره به تلاش‌های قابل توجه محمدرضا خباز استاندار سمنان برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و برگزاری همایش سرمایه گذاری در استان، گفت: برگزاری این همایش در جذب سرمایه‌گذاران نقش موثری داشت.
** وجود هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در گردشگری سمنان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه در استان درآمد تضمینی برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری وجود دارد، گفت: در حال حاضر، یک هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان وجود دارد.
وی ادامه داد: برای برون رفت از رکود در بخش گردشگری باید به بخش خصوصی نگاه ویژه داشت، باید از بخش خصوصی استفاده و برای حضور فعال آن ها ایجاد انگیزه کرد.
خواجه بیدختی با اشاره به اثرات مثبت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: با افتتاح یک هتل و چند واحد اقامتی در استان، به دلیل فراهم شدن شرایط اقامتی و اسکان، از سال گذشته تا کنون زمینه برگزاری برنامه ها و مسابقات کشوری در استان، بیش از پیش فراهم شده است.
** سمنان استان پیشروی کشور در ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز می‌توانند نقش مهمی در فراهم کردن شرایط اسکان و اقامت مسافران و گردشگران در استان داشته باشند، گفت: در 2 سال گذشته تا کنون 26 اقامتگاه بوم گردی در استان راه اندازی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان در زمینه راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در کشور پیشرو است، افزود: در حال حاضر 6 اقامتگاه بوم‌گردی جدید نیز در حال دریافت مجوز فعالیت است و این مجموعه‌ها در زمینه اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، رشد اقتصادی مناطق روستایی و اسکان ارزان قیمت مسافران نقش موثری دارند.
استان سمنان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.
هشت اثر طبیعی استان سمنان نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که شامل درخت کهنسال چنار سوخته صح، درخت گردوی کهنسال تویه و درخت ارس کهنسال دیباج در دامغان، غار افتر در سرخه، جنگل ابر در شاهرود، درخت چنار کهنسال امامزاده یحیی(ع)، درخت چنار دوقلوی چاشم و درخت گردوی کهنسال کمان رستم در مهدیشهر است.
61 اثر معنوی استان شامل مراسم معنوی، صنایع دستی و فنون سنتی نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مفرش‌بافی پاده، دست‌بافته های سنتی امیریه، نظام آبیاری دامغان و سمنان، جاجیم‌بافی در سمنان، مهارت شماره‌دوزی سنگسری و مهارت فن لاک‌تراشی کالپوش، صنایع دستی و فنون سنتی استان سمنان است که به ثبت آثار ملی رسیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 4 بهمن 1395، کد مطلب:82398036: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
از اون حرف ها بود ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین