پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: سالانه 190 هزار تن گوشت مرغ توسط 968 واحد صنعتی مرغداری گوشتی در سطح این استان تولید و بر اساس استاندارهای ملی عرضه می‌‌شود.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، سید عبدالله جزایری اظهار داشت: در این استان سالن‌های پرورش مرغ، از استانداردهای لازم برخوردارند و با مدیریت پرورش مرغ به شیوه‌های نوین و رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای و نیز استفاده از جیره‌ غذایی با منشأ گیاهی نظیر ذرت و کنجاله سویا، از ورود عوامل بیماری‌زا در فارم‌های پرورش مرغ، جلوگیری می‌شود که نتیجه‌ آن بیمار نشدن مرغ و درنهایت عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به توجه جدی مسؤولان بهداشتی و مرغداران به دوره‌ منع مصرف دارو گفت: به‌ندرت پیش می‌آید که مرغدار مجبور به استفاده از دارو شود و در این شرایط، دامپزشک فارم، پس از بررسی، دارو تجویز می‌کند که نکته‌ مهم در این موضوع، رعایت دوره‌ منع مصرف دارو تا کشتار است که مرغداران استان فارس و مسؤولان بهداشتی مزارع پرورش مرغ به آن توجه ویژه‌ای دارند و این دوره، تحت نظر دامپزشک فارم رعایت می‌شود.

جزایری با تشریح بیشتر دوره‌ منع مصرف دارو ادامه داد: این دوره در مرغ‌ها، بسته به نوع دارو، از پنج تا 10 روز پس از قطع مصرف است و پس از سپری شدن دوره، دامپزشک مربوطه گواهی سلامت صادر کرده و مجوز بارگیری و حمل مرغ زنده به کشتارگاه صادر می‌شود.

وی با رد ادعای برخی، مبنی بر وجود بقایای داروی مصرفی در بافت مرغ، از آنان خواست مستندات علمی خود را برای پیگیری‌های لازم ارائه کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس در پایان گفت: بخش بسیاری از تولیدات گوشت مرغ استان فارس به کشورهای حوزه‌ خلیج‌فارس به‌‌ویژه عمان و امارات متحده عربی صادر می‌شودکه این کشورها برای واردات گوشت مرغ موردنیاز خود، با اعمال محدودیت‌های شدید بهداشتی، داشتن استاندارد جهانی تولیدات را ملاک قرار می‌دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 5 بهمن 95 ، کد مطلب: 13951105000426: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
واقعا که خیلی زحمت می کشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین