پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۸۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری گفت: سقف تسهیلات ۳۰۰ میلیونی برای همه کسبه ساختمان پلاسکو یکسان نیست.

شعارسال: محمدرضا جمشیدی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما افزود : پرداخت این تسهیلات در صورت آمادگی تضامین، ۱۰روزه پرداخت می شود.

وی با اشاره به تصمیمات امروز هیات وزیران درباره جبران خسارت و حمایت از اصناف و کارگران خسارت دیده در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو گفت: بانک‌ها دوسال به واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو مهلت بازپرداخت تسهیلات گذشته خود را دارند و همه ‌جرایم و هزینه دیرکرد آنها بخشیده می شود.

جمشیدی اضافه کرد : ۵۰ درصد سود تسهیلات این کسبه به وسیله بانک‌ها و ۵۰ درصد باقیمانده نیز بوسیله دولت پرداخت می شود اما در بانک های خصوصی پرداخت ۵۰ درصد سود تسهیلات باید با رضایت صاحبان سهام این بانک ها باشد.

محمدرضاجمشیدی گفت: شنبه آینده مدیران کل بانک های دولتی و خصوصی جلسه ای برای بررسی این موضوع دارند.

وی افزود : بازپرداخت ‌تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ۴۸ ماهه و به صورت یک سال دوره تنفس و ۳۶ ماه دوره بازپرداخت است.

جمشیدی گفت: تسهیلات بانکی اصناف پلاسکو، همچنان جزء بدهی آنان است اما سود و جرائم آنان بخشیده می شود.

دبیر کل کانون بانک ها و موسسات اعتباری افزود : سابقه بدهی معوق کسبه پلاسکو به بانک ها برای دریافت تسهیلات جدید پاک می شود و اگر این کسبه وثیقه ملکی نداشته باشند می توانند سفته ارائه دهند به این شرط که ضامن های معتبر پشت سفته ی آنها را امضاء کنند.

*بیمه شدگان اختیاری ۴ ماه حقوق و مزایا می گیرند

ناهید حیدری مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران نیز در این برنامه گفت: بلافاصله پس از حادثه آتش سوزی پلاسکو، ستاد بحرانی در شعبه ۲۶ خیابان ۳۰ تیردرسطح استان تشکیل و پرداخت مقرری بیکاری تعیین شد.

وی افزود : در روز اول ۶۵ پرونده تعیین تکلیف شد و تا امروز حکم ۵۰۰ پرونده آماده شده و ۴۰۰ پرونده دیگر در دست بررسی است.

حیدری اضافه کرد : در بین مراجعین عده ای بیمه شده اختیاری بودند که بیمه بیکاری به آنها تعلق نمی گرفت اما براساس مصوبه دولت به مدت ۴ ماه بیمه شدند و حقوق بیکاری آنها از زمان وقوع حادثه یعنی از ۳۰ دی به مدت ۴ ماه برقرار خواهد شد.

وی گفت: در ساختمان پلاسکو ۵۶۰ واحد تجاری وجود داشت که از این تعداد ۲۸۸ واحد کد تجاری دارند و برای کارگران خود حق بیمه پرداخت می کردند.

حیدری افزود : برخی از این واحدها بدهی داشتند که جرایم آنها بخشوده شده اما اصل مبلغ حق بیمه باید پرداخت شود.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت : بازماندگان جان باختگان حادثه ساختمان پلاسکو با مراجعه به شعبه ۲ سازمان تامین اجتماعی غرب تهران و با تشکیل پرونده، خدمات بیمه مستمری بازماندگان دریافت می کنند.

*صنعت بیمه ۴۵ میلیارد تومان خسارت دید

پورکیایی، مدیرعامل بیمه ایران نیز در این برنامه با بیان اینکه ۲۱۰ واحد از ۵۶۰ واحد پلاسکو بیمه بودند گفت : ۱۲۵ واحد بیمه ایران بودند که از این تعداد ۵۸ واحد بیمه خود را دریافت کرده اند.

وی افزود: باقی مانده این واحد ها مربوط به ساختمان پنج طبقه پشت ساختمان پلاسکو است که باید کارشناسی شوند اما اکنون امکان این کار وجود ندارد.

پورکیایی گفت : در این حادثه دلخراش صنعت بیمه حدود ۴۵ میلیارد تومان دچار خسارت شده که ۳۲ میلیارد تومان آن مربوط به بیمه ایران است.

وی اضافه کرد : بیمه نامه جامع را اصناف به صورت قسطی می توانند بخرند و برای هر ۵۰۰ میلیون تومان بین یک تا یک و نیم میلیون تومان می پردازند.

پورکیایی گفت : تا کنون ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از اصناف بیمه نامه جامع را خریداری کرده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7بهمن1395، کدخبر: 3887876: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
هیچی نشده، تبصره بازی شروع شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین