پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به راه‌اندازی مرکز دائمی آموزش فنی و حرفه‌ای به معتادان تحت درمان، گفت: به این افراد پس از اتمام آموزش وام‌های خوداشتغالی اعطا می‌شود.

شعار سال:  محمدرضا شهمرادی صبح امروز در جمع مدیران و مسؤولان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به حادثه دردناک فروریختن ساختمان پلاسکو و شهادت چندین آتش‌نشان فداکار کشور در این حادثه اظهار کرد: ایران اسلامی امروز در سوگ از دست دادن فرزندان دلیر و رشید آتش‌نشان خود است که برای نجات هموطنانشان از آتش خود را به خطر انداختند و جان خود را تقدیم کردند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مبارزه جدی با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان گنبدکاووس، افزود: مبارزه مستمر و جدی با رعایت اصول و ظرافت‌های این کار می‌تواند در کنار پیشگیری به عنوان پایه و اساس کار فرهنگی و اجرایی در این زمینه نتایج خوب و مثبتی را در آینده نزدیک به ثمر بنشاند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه برخی پدیده‌های اجتماعی و ضعف‌های فرهنگی موجب می شود افراد مبتلا به اعتیاد انگیزه خود را برای ترک و احیا از دست بدهند، خاطرنشان کرد: وقتی فرد مبتلا به اعتیاد احساس کند که حتی پس از ترک و بازگشت به شرایط اولیه همچنان در چشم افراد جامعه به عنوان یک فرد خاطی و با وجهه‌ای نادرست دیده خواهد شد انگیزه خود را برای ترک اعتیاد از دست خواهد داد.

*تلاش برای بازگشت معتادان بهیود یافته به جامعه ضروری است

شهمرادی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ما به عنوان مسؤولان باید انجام آن را جدی بگیریم توجه به اشتغال بهبودیافتگان و ایجاد شرایط سالم و رفاه نسبی بهبودیافتگان از ابتلای اعتیاد است، اضافه کرد: ارائه خدمات آموزشی و کارآفرینی به معتادان در طول دوره درمان و فراهم کردن شرایط بازگشت به کار قبلی و یا ایجاد اشتغال جدید حتی به صورت مشاغل خانگی می‌تواند کمک موثری در حوزه مبارزه عملی با مواد مخدر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این آموزش به افراد مبتلا به اعتیاد و تحت درمان در کمپ‌های ترک اعتیاد و به سختی انجام می‌شد، اضافه کرد: در سال گذشته با وجود مشکلات چارت اداری و کمبود اعتبارات که ما را در تنگای مالی قرار داده بود با همکاری نهادهای فرهنگی شهرستان به ویژه حمایت فرمانداری ویژه، یک مرکز اختصاصی برای آموزش دائمی این افراد تاسیس کردیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس از آموزش دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و طرح‌های خوداشتغالی به بهبودیافتگان به بیش از 122 نفر در طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: از میان این افراد تعداد 114 نفر در آزمون پایان دوره شرکت کرده و موفق به اخذ مدرک قبولی در آزمون شده‌اند و شرایط برای اشتغال آنها فراهم شده است.

*اعطای وام‌های بدون سود به بهبودیافتگان اعتیاد برای خود اشتغالی

شهمرادی با تاکید بر اینکه فراهم کردن زمینه شغلی برای افراد آموزش‌دیده مرحله دوم اقدامات ما بوده است، ادامه داد: تاکنون سه جلسه با مدیر صندوق کارآفرینی امید در شهرستان گنبدکاووس داشته‌ایم تا شرایط خود اشتغالی بهبودیافتگان حوزه اعتیاد به مواد مخدر را فراهم کنیم و به نتایج مثبتی نیز رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید شهرستان گنبدکاووس به افراد بهبود یافته وام‌های بدون سود اعطا خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه برای مشاغل خانگی مبلغ 100 میلیون ریال، طرح‌های خوداشتغالی 300 میلیون ریال و برای طرح‌های کارفرمایی نیز مبلغ یک میلیارد ریال وام با کارمزد چهار درصد اعطا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از همکاری رئیس صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته بازپرداخت این تسهیلات اعطایی بین 36 الی 60 ماه خواهد بود که نهایت همکاری صمیمانه مسؤولان صندوق کارآفرینی با اداره بهزیستی را نشان می‌دهد.

گفتنی است در این نشست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان پس از استماع سخنان رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس مبنی بر مشکلات مالی و اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر از اطلاع استاندار از این موضوع و دستور اکید وی برای پیگیری سریع و افزایش اعتبارات این نهاد خدمت‌رسان در این حوزه خبر داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 03 بهمن 1395، کد مطلب:13951103001063 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین