پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
وزیر نیرو گفت: ما سازنده توربین‌های گازی و بخاری در داخل کشور هستیم و خودمان این نیروگاه‌ها را می‌سازیم.
شعارسال: حمید چیت‌چیان ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه برق 890 مگاواتی در شهر خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نیروگاه که به عزم و اراده خداوند امروز کلنگ ساخت آن زده شده است از توربین‌های پیشرفته کلاس fدر آن استفاده می‌شود که از پیشرفته‌ترین و بهترین توربین‌های روز دنیا هستند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه راندمان این نیروگاه 58 درصد است، ادامه داد: این نیروگاه در مقایسه با نیروگاه‌های دیگر کشور که بزرگترین آن 45 درصد است، ارتقای قابل توجهی دارد.

وی افزود: ساخت این نیروگاه موجب می‌شود، برای تولید برق یکسان از سوخت فسیلی کمتر استفاده کنیم و بهره‌وری بیشتر داشته باشیم که در نتیجه آن انتشار آلاینده‌ها کمتر است.

چیت‌چیان با تاکید بر اینکه ساخت این نیروگاه قدم بزرگی در رابطه با زیرساخت‌های ضروری کشور است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که ساخت این نیروگاه بیشتر از 44 ماه طول نکشد.

این مسوول از مدنظر قرار دادن دو نیروگاه دیگر در لرستان خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری آن مشخص شده و ظرفیت آن 500 مگاوات خواهد بود و امیدواریم برنامه اجرایی آنها سریع‌تر پیش برود.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: نیروگاه دیگری در بروجرد پیش بینی شده است که ظرفیت آن نیز 500 مگاوات است و در حال دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ساخت آن هستیم.

چیت‌چیان اضافه کرد: سرمایه‌گذاری نیروگاهی که امروز کلنگ آن زده شد، دولت و شرکت تولید برق حرارتی که از شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو می‌باشد، انجام شده است.

چیت‌چیان اظهار داشت: در چهارچوب سیاست‌های وزارت نیرو یکی از برنامه‌های وزارت نیرو بالا بردن راندمان تولید برق در کشور بوده است.

وی افزود: ما سازنده توربین‌های گازی و بخاری در داخل کشور هستیم و خودمان این نیروگاه‌ها را می‌سازیم.

وزیر نیرو در ادامه به بحث برجام اشاره کرد و گفت: در راستای بخش خصوصی در زمینه احداث نیروگاه‌ها تا قبل برجام کسی از شرکت‌های بزرگ دنیا حتی جواب سلام ما را نمی‌دادند، اما با برجام خود آن شرکت‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران بودند که در این راستا موافقت ریاست جمهوری و شورای اقتصاد گرفته شد و قرار شد، با شرکت‌های مبنا قرارداد بسته و 5 هزار مگاوات تولید برق از طریق دولت صورت گیرد.

وزیر نیرو یادآور شد: مصرف برق استان لرستان 600 مگاوات است که با بهره‌برداری از پروژه‌های برق در این استان می‌توانیم طی سه سال آینده شاهد صادرات برق از لرستان به استان‌های دیگر باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1395، کدخبر: 13951107000712، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین