پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۸۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: تک نرخی شدن ارز تا پایان امسال امکان‌پذیر نیست و نرخ مناسب برای تک نرخی کردن دلار حدود 3900 -4000 تومان است.

شعارسال: اسدالله عسکر اولادی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش قیمت دلار و نوسانات آن ،پیش بینی اتان از نرخ ارز تا پایان سال چقدر است گفت : بر این باورم که با توجه به نوساناتی که نرخ ارز در این مدت داشته اما روند نزولی آن متوقف شده و در مرز 4 هزار تومان باقی می ماند .

وی همچنین در رابطه با امکان یکسان سازی نرخ ارز گفت : یکسان سازی نرخ ارز اگر ارز 3 هزار و 900 تا 4 هزار تومان باشد عملی است ولی اگر کمتراز این ارقام باشد اتفاق نمی افتد وبه نظر می رسد امسال و سال آینده اجرای آن ممکن نیست برای انکه تورم و وضعیت رکود و دریافتی های ارزی امان با آنچه که گزارش می شود متفاوت است.

عسگراولادی ادامه داد: امکان یکسان نرخ ارز در سال 96 تنها در شرایطی فراهم است که نفت را خوب بفروشیم و ارز لازم برای عرضه به متقاضیان را داشته باشیم. ایران 80 میلیون نفر جمعیت دارد که متقاضی 70 میلیارد دلار ارز هستند. دولت باید توانایی پاسخ به این تقاضا را داشته باشد تا بتواند ارز را تک‌نرخی کند.

عسکر اولادی درپاسخ به این پرسش که دستورالعمل بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و برگشتن صرافی ها به وظایف متعارف خود چه تاثیری بر بازار خواهد گذاشت گفت : محدود کردن صرافی ها به ضرر است برای آنکه هنوز کارگزاری های بانکها فعال نشده اند و بانکها فاقد قدرت اجرایی هستند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران دراین‌باره افزود: دستورالعمل ساماندهی بازار ارز که از سوی معاون رئیس‌جمهور ابلاغ‌شده طرح مناسبی برای کاهش نوسانات نرخ ارز است اما در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور ساماندهی این بازار به‌راحتی انجام نمی‌گیرد.

عسگراولادی گفت: مهمترین رکن ساماندهی بازار ارز و عمل به مفاد این دستورالعمل وجود بانک‌های کارگزار است که امکان انتقال ارز صادرکننده به کشور و دریافت حواله ارزی واردکننده را داشته باشد. تنها در شرایط تسهیل روابط بین‌المللی بانکی ایران با دیگر کشورهاست که چنین امکانی فراهم می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار خبر 9 بهمن 1395، کدمطلب: 439755 ،www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
دلار بنظرم تا 4200 میره و بعد روی 3800-3900 می مونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین