پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در مورد بازنشستگی پیش از موعد زنان گفت: ما یک بار به صورت آزمایشی این کار را کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و زنان زیادی تمایل داشتند زودتر از موعد بازنشسته شوند.
شعار سال: الهام امین زاده در مورد بازنشستگی پیش از موعد زنان، گفت: ما یک‌بار به صورت آزمایشی این کار را انجام دادیم که بسیار با استقبال مواجه شد چون تعداد زیادی از خانم‌های شاغل بودند که تمایل داشتند زودتر از موعد بازنشسته شوند و از طرف دیگر افراد جوان‌تر و فرزندان آنها شاغل می‌شدند.

وی ادامه داد: به این ترتیب بخشی از فضای اداری خالی می‌شد و افراد جوان‌تر می‌آمدند، قانونی در سال 85 با عنوان منشور حقوق و تکالیف زنان در جمهوری اسلامی ایران وخارج از کشور که بر اساس اصول 20 و 21 قانون اساسی که مربوط به زنان است جمهوری اسلامی ایران موظف است این منشور را که بیش از 100 بند داشت را رعایت کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: هم اکنون این منشور وجود دارد و طبیعی است که باید اجرا شود اما اینکه چرا قوانین حوزه زنان اجرا نمی‌شود بنده آن چیزی را که در حوزه زنان بیشتر دریافت می‌کنم و مخصوصاً در بخش نخبگی این است که این خانم‌ها بیشتر تمایل دارند در پست‌های مدیریتی مشغول به کار شوند ولی ما همیشه گفته‌ایم که اصل باید بر مبنای شایسته سالاری باشد البته باید این فرصت را برای زنان فراهم کنیم که پله پله رشد کنند اگر به یک خانم بگوییم که PHD دارید اما هیچ سابقه مدیریتی ندارید حالا رئیس یک دانشگاه یا بیمارستان شود و بعد بگوییم زنان نمی‌توانند این درست نیست چون خود مردان هم پله پله به مناصب مدیریتی می‌رسند اما فرصت باید برای آنها فراهم شود.

امین زاده اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهم فرصت اقتصادی است ما زنان متمول زیادی داریم اما ابزارهای اقتصادی برای رشد خودشان و کشور در اختیارشان نیست، بنده مقایسه می‌کنم با خانم‌هایی که در کشوهای همسایه هستند تجارت و فعالیت‌های اقتصادی سطح بالا می‌کنند اما نمی دانم خانم‌های ایرانی یا اعتماد به نفس و یا تجربه لازم را ندارند و دولت باید از آنها حمایت کند که بتوانند در این جهت فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: بنده نمی‌توانم پیش بینی کنم که شورای نگهبان بازنشستگی پیش از موعد زنان را تأیید می‌کند یا خیر و نمی‌توانم این را پیش بینی کنم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1395، کد مطلب: 13951110000876، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین