پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
رئیس کمیته زنان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انواع خانواده‌ها در کشور گفت: تا سن ۳۰ سالگی برای زنان و ۳۵ سالگی برای مردان طبق بررسی‌ای که تا پایان سال ۹۳ انجام شده، ۱۲ میلیون نفر در کشور جزو افراد هرگز ازدواج نکرده هستند.

شعارسال: لیلی بروجردی در همایش ملی سیاستگذاری اجتماعی در حوزه خانواده گفت: در سال‌های 89 و 90 سیاست‌های کلی خانواده را آغاز کرده‌ایم و در مجمع تشخیص مصلحت دو سال مورد بازنگری قرار گرفت که مبنای این سیاست‌ها، رابطه دولت با خانواده است که حقوق شهروندی و روابط درون اعضای خانواده را تبیین کند.

وی ادامه داد: در این سیاستگذاری‌ها و نحوه ارتباط دولت با خانواده، مفاهیم متعددی مطرح است، اینکه خانواده با مفهوم سنتی‌اش باشد، در نتیجه بحث‌هایی مثل ازدواج سفید، فرزندان نامشروع و... مطرح می‌شود، یا در مورد انحلال خانواده، بحث‌های طلاق و طلاق عاطفی مطرح است.

بروجردی گفت: در مورد استمرار خانواده نیز، گروه‌بندی‌های خاصی وجود دارد، خانواده‌ها در پنج سال اول زندگی که بیشترین اختلاف‌ها در این سال‌ها رخ می‌دهد، خانواده‌های میانسال که بیشترین تأثیرپذیری را داشته و مسائل اشتغال و... را دارند و خانواده‌های کهنسال که با تغییر سبک زندگی، از مرجع بودن برای نسل بعدی خارج شده و زندگی آپارتمانی و حقوق بازنشستگی داشته و به عنوان مجموعه حمایت‌گیر مطرح‌اند.

رئیس کمیته زنان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس دولت باید تعهدات خود را نسبت به این دسته‌بندی‌ها انجام دهد. بحث ترکیب به لحاظ تولید درآمد نیز وجود دارد به طوری که 57 درصد از درآمد خانواده‌ها توسط یک نفر تأمین می‌شود، 15.5 درصد توسط دو نفر و بیشتر و 24 درصد خانواده‌ها اعلام کرده‌اند هیچ فرد شاغلی در آنها وجود ندارد.

بروجردی ادامه داد: 30 درصد در بخش خصوصی، 9 درصد دولتی و 27 درصد نیز درآمد متفرقه دارند که این شامل همان خانواده‌هایی است که فرد شاغل در آنها وجود ندارد.

وی در مورد آماری که از افراد هرگز ازدواج نکرده وجود دارد، گفت:‌ در این آمارها تا سن 30 سالگی برای زن و 35 سالگی برای مرد تا پایان سال 93 حدود 12 میلیون نفر شناسایی شده است.

بروجردی گفت: تا پایان 50 سالگی این تعداد به 1.5میلیون نفر تنازل پیدا می‌کند و بعد از پنجاه سالگی که سن تجرد قطعی است، به یکباره 150 هزار نفر می‌شود.

رئیس کمیته زنان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران پس از ترکیه در منطقه، بیشترین تمایل ازدواج را با 96 درصد دارد، اما متأسفانه این آمار تا پایان سن 35 سالگی، نشانی از تمایل به ازدواج ندارد.

وی گفت: سیاست‌ها باید پیش‌فرض داشته باشند و مدیریت اجتماعی کشور با مدیریت خانواده باشد. جاری شدن قانون بنیاد خانواده هدف ماست که متأسفانه اکنون رابطه دولت و خانواده در جامعه مشخص نیست.

وی بر تدوین سیاست‌های خانواده از اقتصاد به فرهنگ تأکید کرد و گفت: در این صورت براساس نیازهای خانواده و دهک‌ها، تولیدات و واردات خواهیم داشت، مبنای فکری واحد و بازمهندسی خانواده نیز از دیگر اولویت‌هایی است که باید لحاظ شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 22 آذر 1395، کدمطلب: 13950922000470 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین