پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران علت ناموفق بودن استفاده از سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب در حادثه پلاسکو را تشریح کرد.

شعار سال: حسین کتابدار صبح سه‌شنبه در نشست خبری به تشریح عملکرد نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر در حادثه پلاسکو پرداخت و گفت: جمعیت هلال‌احمر در این سانحه به عنوان پشتیبان نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی حضور یافته بود.

وی با اعلام اینکه تا قبل از فرو ریختن ساختمان پلاسکو ۲۰ دستگاه آمبولانس هلال‌احمر در محل حادثه مستقر شده بود، افزود: از جهت قانونی به ما آواربرداری سبک محول شده است و حتی نیروهای تخصصی آتش‌نشانی نیز در آواربرداری این سانحه با مشکلاتی مواجه بودند.

کتابدار با اعلام اینکه استفاده از ۱۸ قلاده سگ زنده‌یاب به همراه ۱۸ مربی و همچنین ۸ دستگاه زنده‌یاب برای جستجو در محل حادثه پلاسکو، تأکید کرد: با کمال تأسف استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و همچنین دستگاه‌های زنده‌یاب نتوانست به نتیجه‌ای منجر شود.

وی در توضیح ناموفق بودن استفاده از سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب در حادثه پلاسکو گفت: وجود سموم ناشی از آتش‌سوزی باعث شد که سگ‌های زنده‌یاب نتوانند به درستی در تشخیص علائم موفق باشند. همچنین برای استفاده از دستگاه‌های زنده‌یاب می‌بایست یک سکوت رادیویی در محیط حکمفرما می‌شد که با توجه به شرایط محل این حادثه، چنین موقعیتی فراهم نشد، در نتیجه استفاده از سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب هیچ کارآیی در این سانحه نداشت.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 12 بهمن 1395، کد مطلب: 3892694:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین