پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
پژوهشگر مهدوی با اشاره به تبلیغ گسترده فرقه های انحرافی در مسیر پیاده روی اربعین با سوء استفاده از کم کاری مسئولان، هشدار داد: باید مراقب ظرفیت عضوگیری و تبلیغات گروه های انحرافی در پیاده روی اربعین باشیم.

شعارسال : هرساله در مسیر پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا موکب های بسیاری امر خدمت رسانی به زائران امام حسین(علیه السلام) را برعهده دارند. این موکب ها در کنار پذیرایی با خدمات بهداشتی و استراحتی به ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(علیهم السلام) نیز می پردازند.

خدمات صوتی و نرم افزاری در فضای برخی از موکب ها در کنار نصب تابلوهای تبلیغاتی و عرضه محصولات فرهنگی نیز به نشر این معارف کمک می کند. موکب های قرآنی، موکب های ویژه کودکان و نوجوانان و موکب های دانشجویی در میان موکب های پذیرایی که عمدتا عراقی هستند، دیده می شود.
ناگفته نماند که در میان خیل عظیم موکب ها برخی با سواستفاده از فضای به وجود آمده به تبلیغ و ترویج فکر انحرافی خود می پردازند که این امر نظارت و پاسخگویی مسئولان را ضروری می سازد. در مسیر پیاده روی موکب "ﺍﺣﻤﺪ ﺍﻟﺤﺴﻦ" ﮐﻪ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﯾﻤﺎﻧﯽ، ﭘﺴﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﻧﺎﺋﺐ امام زمان را در کارنامه خود دارد، دیده می شود.

این مرجع خود خوانده که توانسته طرفدارانی برای خود دست و پا کند، ادعا می کند ظهور اتفاق افتاده و هم اکنون در عصر ظهور هستیم و به محض اینکه تعداد سپاهیانش به ۱۰ هزار نفر برسد، اقدام به قیام سراسری خواهد کرد.

به همین مناسبت با حجت الاسلام محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت گفتگو کرده ایم.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به تبلیغ گسترده فرقه احمد الحسن در مسیر پیاده روی اربعین از نجف به کربلا، گفت: هر جا که فعالیت های دینی و اعتقادی کم باشد، خلاء معنوی ازسوی مراکز و مجموعه های متولی امر در مناطق مختلف کشور به وجود می آید. بدون تردید فتنه و جریانی انحرافی از آن خلاء سوء استفاده کرده و حرکتی را آغاز کرده اند.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه برداشت غلط از مباحث مهدویت موجب بروز فتنه ها شده است، خاطرنشان کرد: آن طور که بایسته و شایسته است از سوی طلاب و فضلا علاوه بر دروس اصلی و تخصصی خود که نسبت به آن تبحر و آگاهی لازم دارند، به مباحث مربوط به مهدویت و پاسخ گویی به شبهات پرداخته نشده است.

معاون ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: امروز دشمن از این کاستی بهره می برد و مسیر زوّار اربعین حسینی، ظرفیت عضوگیری و تبلیغات شیطانی گروه های انحرافی را دارد. به طوری که سال گذشته موکب های بسیاری در طول مسیر برپا شده بود.

وی گفت: مهمترین هدف و رسالت گروه های انحرافی جریان سازی، مرجع سازی، علم سازی، طلبه سازی و حوزه سازی است. به طوری که طی این سال ها فعالیت های گسترده ای را در کشورهای مختلف به ویژه کشور عراق آغاز کرده اند.

حجت الاسلام نصوری خطاب به طلاب و فضلای حاضر در مسیر پیاده روی، تاکیدکرد: در طول مسیر مراقب نیرنگ ها و فعالیت های تبلیغی این گروه ها باشید، چه بسا اگر با آگاهی هم وارد موکب های انحرافی شوید، بدون تردید از شما استقبال کرده و با الفاظ شیطانی و کارشناسی شده ضمن مباحثه با شما اگر مسلح به دانش کافی پیرامون مهدویت نباشید، بدون تردید در دامن آنان خواهید افتاد.

معاون ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: طی سال های اخیر و به ویژه موسم اربعین، گروه های انحرافی دام های متعددی برای طلاب گذاشته اند که با بحث و مغلطه طلاب جوان و کم تجربه را به سمت خود جذب می کنند، پس باید نسبت به محیط پیرامون آگاهی لازم را داشته باشیم و علم و آگاهی خود را نسبت به مطالب مهدویت به روز کنیم.

وی به گروه های فعال و انحرافی موجود در عراق اشاره کرد و گفت: جُند السماء، جریان یمانی، جریان صرخی، جریان امام الربّانی، فرقه القزوینی و جریان سلوکی ازجمله گروه های انحرافی حاضر در عراق هستند که سال گذشته جریان یمانی در طول مسیر نجف تا کربلا اقدام به برپایی موکب و عضوگیری از زوّار اربعین حسینی کرده بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبري تحليلي شیعه‌نيوز ، تاریخ انتشار جمعه 10 آذر 1394 ، کد مطلب :107215 : www.shia-news.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین