پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
معاون تربیتی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برای ۲۷ هزار و ۳۷۹ دانش آموز پایه ششم تا نهم در استان آغاز شد.
شعارسال: مهدی صفاری پیش از ظهر شنبه در آیین افتتاح طرح ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت و بحران استانداری ضمن بیان اینکه به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی تفاهم نامه ای میان وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش در راستای کنترل و کاهش آسیب های منعقد شده است، ابراز داشت: محورهای این طرح آموزش همه دانش آموزان پایه های ششم و نهم در پیشگیری از اعتیاد، آموزش دانش آموزان دختر پایه های هفتم و پسر پایه هشتم است.

وی افزود: در محور مدیریت عواطف و هیجانات در دوره بلوغ، آموزش مهارت های تاب آوری ویژه دانش آموزان در معرض خطر طلاق و ارائه خدمات توانمندسازی و حمایت های روانی اجتماعی ویژه دانش آموزان خانواده های طلاق در دستور کار است.

معاون تربیتی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در طرح مهارت های اجتماعی در راستای کاهش اعتیاد در گام نخست ۹ هزار و ۶۸ دانش آموز از پایه ششم ابتدایی تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

صفاری همچنین ابراز داشت: در طرح مهارت های مدیریت عواطف و هیجان ها در دوره بلوغ برای دختران چهار هزار و ۲۸۵ نفر و برای پسران چهار هزار و ۳۸۳ نفر و در مهارت های جرات‌مندی هشت هزار و ۹۳ نفر و در آموزش مهارت های تاب آوری یک هزار و ۵۵۰ نفر دانش آموز آموزشدیدند.

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی بسیار زیادی در جامعه وجود دارد و چنین به نظر می رسد که با نهضت فرهنگی و همدلی می توان بسیاری از آسیب های موجود را کاهش داد لذا در این بین دانش آموز مقطع ابتدایی می تواند بسیار اثر گذار باشد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از آسیب های اجتماعی بر اثر نا آگاهی افراد رخ می دهد لذا افرادی که در سن بلوغ اجتماعی هستند در معرض این تهدیدها و آسیب ها قرار دارند که در این بین آموزش و پرورش می تواند با تحت آموزش قرار دادن دانش آموزان و خانواده ها در این بین نقش موثری ایفا کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کدخبر: 3904094 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
طرح ؟؟؟
خخخخخخخخخخخ
بگو چند دقیقه سخنرانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین