پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
پژوهش به عنوان کلید توسعه پایدار یکی از مهمترین اولویت‌های دانشکده علوم پزشکی شهرستان به ویژه در مسائل بهداشتی و درمانی است.
شعارسال: دکتر عبدالمطلب صیدمحمدی ، با اشاره به اخذ مجوز شورای پژوهشی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: با اخذ مجوز شورای پژوهشی، این دانشکده از نظر تصویب طرح‌های تحقیقاتی مستقل بوده و رأسا اقدام به بررسی و تصویب طرح‌های تحقیقاتی می‌کند.

وی بیان کرد: در همین راستا طی سال گذشته با هدف ارائه هر چه بهتر واحدهای آموزشی و انجام طرح تحقیقاتی، آزمایشگاه تحقیقاتی- آموزشی دانشکده در مکانی به مساحت ۵٠٠ مترمربع مجهز به آزمایشگاه‌های مختلف و جدیدترین و به‌روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات آماده‌سازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

صیدمحمدی از در حال اجرا بودن تعداد متعددی طرح‌های تحقیقاتی از نوع هیئت علمی و دانشجویی در این دانشکده خبر داد و عنوان کرد: آزمایشگاه تحقیقاتی- آموزشی دانشکده علوم پزشکی کمک شایانی به انجام طرح‌های تحقیقاتی دانشکده کرده است.

وی در ادامه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد را کمبود شدید فضای فیزیکی عنوان کرد و گفت: این امر عملا امکان هر گونه رشد و توسعه این دانشکده را با مشکلات عدیده مواجه ساخته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه در حال حاضر این دانشکده در ساختمان قدیم مرکز بهداشت شهر اسدآباد مستقر است، تصریح کرد: در این ساختمان بخش‌های مختلف از جمله کلاس‌های درس مجهز به امکانات کمک آموزشی، کتابخانه، سالن اطلاع‌رسانی، سلف سرویس، نمازخانه، بخش‌های اداری و آزمایشگاه‌های تخصصی هر یک با تمام توان به ارائه خدمات به دانشجویان اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به پردیس دانشکده علوم پزشکی اظهار کرد: در هفته دولت برای فراهم کردن یک فضای آکادمیک کلنگ‌زنی احداث دانشکده پرستاری به عنوان نخستین فاز احداث پردیس دانشکده به زمین زده شد.

این فرد مسئول با بیان اینکه اقدامات برگزاری مناقصه احداث فاز اول طرح پردیس دانشکده انجام گرفته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده دانشکده پرستاری در مساحت ٣٠٠٠ مترمربع در ۴ طبقه احداث شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

صیدمحمدی تعداد دانشجویان این دانشکده را ٢٢٠ دانشجو اعلام کرد و ادامه داد: تا کنون ٢٠٠ دانشجو نیز از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به تأسیس این دانشکده در سال ٩٠ با پذیرش دانشجو در سه رشته کارشناسی پرستاری، کارشناسی بهداشت محیط و کاردانی فوریت پزشکی با ظرفیت ٧۵ نفر اظهار کرد: در حال حاضر این دانشکده دارای ۵ هیئت علمی است که ظرف چندماه آینده ٢ هیئت علمی دیگر نیز جذب خواهد شد.

صیدمحمدی در ادامه افزایش تعداد رشته‌های دانشگاهی و توسعه و ارتقای این دانشکده را از اهداف اصلی از زمان تأسیس تا کنون برشمرد و گفت: با این حال نباید تمرکز را از رشته‌هایی که هم‌اکنون در دانشکده علوم پزشکی شهرستان تدریس می‌شود و با زحمات بسیار به تأیید شورای گسترش وزارت بهداشت رسیده را زدود.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش را معطوف به نزدیک کردن رشته‌های موجود دانشکده به وضع مطلوب و ایده‌آل خود کرده‌ایم اظهار کرد: مشکلاتی عمده در راه پیشرفت کمی این دانشکده وجود دارد که با در حال اجرا بودن برنامه‌های مختلفی برای کاهش و به حداقل رساندن این مشکلات در اهتمام هستیم.

صیدمحمدی با اشاره به برخی از این مشکلات بیان کرد: کمبود شدید فضای فیزیکی مهمترین این مشکلات است که این مشکل با احداث دانشکده پرستاری در پایان سال آینده مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشته‌های علوم پزشکی به بیمارستان و مراکز آموزشی و درمانی به لحاظ کمی و کیفی وابستگی بسیار دارد، تصریح کرد: امید است با توسعه بیمارستان قائم(عج) و دایر شدن بخش‌های مختلف بالینی این مهم نیز برای دانشکده علوم پزشکی شهرستان محقق شود.

صیدمحمدی از دیگر الزامات دانشکده علوم پزشکی شهرستان را جذب هیئت علمی در رشته‌های خاص مورد نیاز عنوان و اظهار کرد: متأسفانه با توجه به نیاز دانشگاه‌های مادر به استفاده از نیروهای متخصص، تمایل به حضور این افراد در شهرهای کوچک‌تر وجود نداشته هر چند در این زمینه هم مکاتبات لازم برای فراخوان جذب نیرو انجام و در سایت دانشکده نیز بارگذاری شده است.

این فرد مسئول وجود آزمایشگاه‌ها و سالن‌های پراتیک مجهز با توجه به ماهیت خاص رشته‌های پزشکی را از دیگر الزامات دانشکده عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با بهره‌برداری از آزمایشگاه‌های دانشکده این مشکل مرتفع شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال آینده دانشکده علوم پزشکی شهرستان نسبت به اخذ رشته جدید اقدام خواهد کرد که امیدواریم در سالتحصیلی آینده(مهرماه ٩۶) حداقل رشته‌های این دانشکده به ۴ رشته ارتقاء یابد.

این عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در زمینه‌های مختلف رفاهی و فرهنگی و در حیطه دانشجویی در این دانشکده انجام شده، تصریح کرد: برگزاری اردوهای دانشجویی، فعالیت‌های فرهنگی، کلاس‌های آموزشی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری جشن‌ها در مناسبت‌های مختلف، تأسیس انجمن علمی دانشجویان و تهیه اساسنامه انجمن علمی، احداث سلف سرویس در دانشکده به ظرفیت ٢٠٠ نفر، تأسیس بسیج دانشجویی، عقد قرارداد با خوابگاه‌های مجهز و با امکانات مناسب، اخذ مجوز نشریه علمی و فرهنگی آدراپانا و اجرای چندین طرح آموزشی توسط دانشجویان به مردم شهر اسدآباد چون فشارخون، قندخون و طرح‌های غربالگری از اقداماتی بوده که با هدف ایجاد محیط مناسب آکادمیک و فرهنگی برای دانشجویان این دانشکده انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه انجمن علمی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از فعال‌ترین انجمن‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی استان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ١۵٠ نفر از دانشجویان این دانشکده عضو بسیج دانشجویی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶٠ درصد دانشجویان این دانشکده غیربومی هستند، افزود: با وجود اینکه این دانشکده تعهدی به ارائه خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان نداشته اما با فراهم کردن خوابگاه و عقد قرارداد با خوابگاه‌های مجهز رفاه حال و آرامش دانشجویان را برای کسب مهارت‌های شغلی و فراگیری دانش ایجاد کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسبت عضو هیئت علمی به استاد در دانشکده ۴٠ به یک است که خوشبختانه با تصویب بخش تشکیلاتی دانشکده با استاندارد کشور مطابقت دارد هر چند با جذب دو هیئت علمی جدید در آینده نزدیک این نسبت ٣٢ به یک کاهش خواهد یافت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کدخبر: 95112416765، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین