پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ناپدید شدن اسناد ساخت بیمارستانی در تبریز در دولت قبل گفت: طرح ساخت این بیمارستان مصوب سال 1386 بود.
شعارسال:  بیمارستان 583 تختخوابی تبریز در دولت گذشته با حضور وزیر بهداشت وقت در سال 1391 در این کلان شهر کلنگ زنی شد.

وی افزود: ساخت این بیمارستان در سال 1386 مصوب شد تا جایگزین بیمارستان امام خمینی (ره) تبریز شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه اکنون هیچ سندی مبنی بر وجود چنین مکان و زمینی در استان جهت ساخت بیمارستان 583 تختخوابی وجود ندارد.

**تجهیزات بیمارستان شهرستان میانه نو است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین در واکنش به برخی شایعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی در روزهای اخیر مبنی بر کهنه بودن تجهیزات بیمارستان برکت امام خمینی شهرستان میانه گفت: همه تجهیزات این مرکز بیمارستانی جدید است.

وی با بیان اینکه بازسازی بیمارستان میانه سال 1386 مصوب و در سال 1391 قرارداد بسته شد، افزود: با این وجود تا سال 1392 هیچ اقدام خاصی از سوی مسئولان وقت در این زمینه انجام نشد.

وی ادامه داد: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت و با همکاری بنیاد برکت، طرح بازسازی بیمارستان سرعت گرفت.

تقی زادیه اظهار کرد: برای بازسازی بیمارستان امام خمینی (ره) میانه 170 میلیارد ریال هزینه شده که حدود هشت میلیارد ریال آن از سوی بنیاد بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام بوده است.

وی تاکید کرد: این بیمارستان با طراحی جدید و مطابق با استانداردهای روز دنیا شامل اتاق عمل، بستری زنان و مردان، آی سی یو، دیالیز، رادیولوژی، سی تی اسکن و سونوگرافی بازسازی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: همه تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) میانه جدید هستند و تنها دستگاه های دیالیز آن همانند اغلب مراکز بیمارستانی آذربایجان شرقی مستعمل اند.

وی با اشاره به فعالبت دو بیمارستان خاتم الانبیا و امام خمینی (ره) در شهرستان میانه، افزود: با وجود بیش از 400 نفر کادر درمانی در این شهرستان از نظر نیروی انسانی کمبود نداریم.

** فعالیت بیمارستان سجاد تبریز منوط به گرفتن مجوز است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص فعالیت بیمارستان سجاد تبریز نیز که توسط دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شده است، گفت: فعالیت این بیمارستان منوط به گرفتن مجوز از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح مراکز و موسسات درمانی بدون اخذ پروانه از معاونت درمانی این دانشگاه امکان پذیر است و فقط مجوز ساخت از سوی وزارت بهداشت صادر می شود.

تقی زادیه اظهار کرد: برای دریافت مجوز فعالیت بیمارستان ها ضروری است 20 درصد ظرفیت بیمارستانی از جمله اورژانس، داروخانه، آزمایشگاه، اتاق عمل و یک بخش تکمیل و راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید همه زیرساخت های لازم برای فعالیت بیمارستان وجود داشته باشد که دفن پسماند بیمارستانی از مهم ترین موضوعات مورد توجه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: بیمارستان سجاد تبریز به دلیل نبود تجهیزات کامل و زیرساخت های لازم همچنان راکد مانده است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای راه اندازی این بیمارستان برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی اعلام آمادگی کرده ولی تا کنون از سوی دانشگاه آزاد اقدامی نشده است.

** اورژانس های بیمارستانی در ایام تعطیل با ظرفیت کامل خدمات رسانی می کنند

تقی زادیه همچنین با اشاره به اینکه همه اورژانس های بیمارستانی استان در ایام تعطیل با ظرفیت کامل آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند، گفت: کادر اورژانس در تمام ایام به خصوص ایام تعطیل در محل کار خود حضور دارند.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، خدمت رسانی در حوزه سلامت به مردم بیش از پیش مورد توجه قرار دارد و اجرای طرح تحول سلامت نیز در این راستا است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: در همین راستا نوسازی و بهسازی مراکز درمانی از جمله اورژانس های بیمارستانی در دستور کار این دانشگاه قرار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همه اورژانس های بیمارستانی استان در دولت تدبیر و امید نوسازی و بهسازی شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1395، کدخبر: 82428306 (5835002)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین