پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد براساس آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای استفاده از مزایای آن را ندارند.

شعار سال: از آنجا که کارت بازرگانی مجوز فعالیت تجارت خارجی است و قانونگذار برای دارندگان آن حقوق و وظایفی را قائل شده است که باید شخصاً از آن استفاده کنند،‌ واگذاری اختیارات و یا استفاده از منافع آن به هر صورت، ‌پیگرد قانونی را به‌همراه خواهد داشت.

براساس این گزارش؛ ‌در صورتی که پس از صدور کارت، ‌برای وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت مشخص شود که دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت است یا پس از صدور، ‌فاقد شرط مذکور گردد، ‌ضمن ابطال کارت، با ‌برخورد قانونی با صاحب کارت و کالا مواجه خواهند شد که این مهم باید مورد توجه فعالان حوزه تجارت، ‌تجار و بازرگانان، ‌تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل قرار گیرد.

این گزارش حاکیست؛ صاحبان کارت باید از هرگونه واگذاری حق استفاده از مزایای کارت به غیر جداً خودداری کنند و متقاضیان واردات کالا در ابعاد تجاری یا غیرتجاری ضمن رجوع به قانون مقررات صادرات و واردات و آیین‌نامه‌های مربوطه، از رجوع به سایرین جهت استفاده از اختیارات صاحب کارت بازرگانی در تأمین کالای مورد نیاز خودداری کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنيم، تاریخ انتشار 15 آذر 1394، کد مطلب: 935364: www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین