پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
معاون نهضت سوادآموزی گیلان گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند نیروی انسانی توانمند و کارآمد است.

شعار سال: علی حسین‌زاده در حاشیه نشست صمیمی با اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که ختم به حیات طیبه می‌شود، نیاز به نیروی انسانی متعهد توانمند و کارآمد است.

وی با بیان اینکه محتوای آموزشی به عنوان ابزار حرکت‌دهنده دانش‌آموز است، افزود: محتوای آموزشی به همراه دو ضلع دیگر این مثلث یعنی معلم و فضای آموزشی در کنار ابزار تکنولوژی و هوشمندسازی نقش بسیار موثری در امر تعلیم و تربیت دارد.

سرپرست حوزه معاونت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به زیرساخت‌های این نهاد گفت: از سال 91 حرکت‌های کندی در زمینه زیرساخت‌های آموزش و پرورش صورت‌گرفته در حالی که فضا و محتوای آموزشی آماده نبود.

وی با بیان اینکه پایه ششم ابتدایی نیازمند نیروی متخصص بود و فقدان آن به خوبی محسوس می‌شد، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای جبران این کمبود در قالب طرح مهرآفرین یا حق‌التدریس خدمات آموزشی در سال مذکور نیروهایی را وارد بدنه آموزش و پرورش کرد که مهارت‌های معلمی را تنها در قالب 270 ساعت ضمن خدمت گذرانده بودند.

حسین‌زاده ادامه داد:از سال 91 تاکنون به دلیل مشکلات مالی حوزه معاونت پژوهشی و برنامه‌ریزی برای تامین نیروی انسانی و توانمندسازی آنها، نتوانستند دوره‌های ضمن خدمت را با کیفیت اجرا کنند و به صورت گزینش به تجهیز هوشمندسازی ناقص که تنها به ویدئو پروژکتور و تابلوی هوشمند بسنده می‌کرد، پرداختند.

وی نقش گروه‌های آموزشی به عنوان معلم‌یار و یا راهنمای تعلیماتی که چند سالی از مدارس حذف شده و در حال احیای دوباره است، را بسیار مهم و پر رنگ خواند و گفت: گروه‌های آموزشی با حداقل امکانات تاکنون فعالیت‌های بسیار خوبی در امر آموزش ایفا کرده‌اند.

معاون نهضت سوادآموزی گیلان با اشاره به اینکهقبل از انقلاب 70 درصد جمعیت ایران روستایی و 30 درصد شهری بودند، افزود: اکنون 71 درصد جمعیت شهری و 29 درصد روستایی هستند که این امر موجب ایجاد کلاس‌های چندپایه به تعداد یک‌هزار و 968 کلاس در استان شده‌است.

وی گفت: با تزریق سرباز معلم و نیروهای کم‌سابقه برای چند پایه، آموزش‌های درستی برای معلمان صورت نگرفته‌است.

به گفته حسین‌زاده، با توجه به وجود نیروهای مازاد در مقاطع دیگر و استفاده از این نیروها در مقطع ابتدایی و بالعکس در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در سند تحول بنیادین، دانشگاه فرهنگیان پس از وقفه چند ساله احیا شد و فارغ‌التحصیلان آن به چرخه نظام آموزشی وارد می‌شوند.

سرپرست حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان از برگزاری همایش قطبی کشوری «معاونان آموزشی» با حضور استان‌های تهران، البرز، قم و گیلان با همکاری گروه‌های آموزشی به‌زودی در رشت خبر داد.

وی اجرای طرح شهاب که هدایت استعدادهای برتر در سطح استان را به‌عهده دارد، طرح تدبیر در راستای راهبرد عملکرد بهتر مدیران مدارس ابتدایی عنوان کرد که 260 مدیر مدرسه از بین 2 هزار و 6 مدیر مدرسه را شامل شده و از جمله طرح‌های شاخص در آموزش و پرورش گیلان است.

حسین‌زاده تصریح کرد: وجود اعضای هیئت علمی و سرگروه‌های آموزشی موجب شده تا بسیاری از تنگناهای آموزشی برطرف شود.

به گفته وی، از مهر ماه امسال 28 هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی از جمله ارزشیابی، کیفی و توصیفی با حضور بهمن قره‌داغی مؤسس ارزشیابی کیفی و توصیفی، قرآن با حضور رضا نباتی مولف کتاب‌های قرآن مدارس ابتدایی، ریاضی با حضور دکتر عالمیان مولف کتاب‌های ریاضی و ... در گیلان برگزار شده‌است.

این مقام مسئول اضافه کرد: دوره‌ کارآموزی باید با تعامل گروه‌های آموزشی صورت‌می‌گرفت که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سرگروه‌های آموزشی برای آموزش مهارت‌های چند پایه و دوره‌های مدیریتی به مناطق گیلان اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های آموزشی گیلان بالغ بر 150 سرگروه استانی را شناسایی، جذب و تعیین صلاحیت کرده و به عنوان مرجع آموزشی آموزگاران در مناطق برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی اعزام می‌کند.

سوری جوادی‌پور رابط پژوهشی و معاون آموزش ابتدایی لاهیجان، زهرا نامور عضو هیئت علمی گروه‌های آموزشی رابط پژوهشی و کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی لنگرود به عنوان اعضایهیئت علمی گروه‌های آموزشی گیلاندر نشست مذکور حضور داشتند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 آذر 1394، کد مطلب: 13940916001705: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین