پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: مردم استان هرمزگان انتظار دارند که صنایع نفتی موجود در استان با درآمدهای میلیاردی برای کشور، نقشی نیز در توسعه شهر و روستاهایشان داشته باشد.
شعارسال: پرویز سالاری ظهر امروز در نشست شورای شهر بندرعباس با مدیران برخی از صنایع نفتی استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین دلایلی که شورای شهر از مدیران بخش‌های مختلف برای حضور در صحن شورا دعوت به عمل می‌آورد، شناختن ظرفیت‌ها و اقدامات آنان از سوی مردم است و باید این مسأله را در هرمزگان روشن کنیم که نفتی بودن هرمزگان فرصت است یا تهدید؟

وی بیان کرد: مردم بندرعباس انتظار دارند که هرگونه استخدامی در صنایع نفتی استان شفاف باشد. اگر نیاز به نیروهای آتش‌نشان دارید و یا برای تأمین پرسنل خود نیازی مطرح است، آن را به طور مناسب اطلاع‌رسانی کنید تا همه جوانان بتوانند در این فرصت‌ها حضور پیدا کرده و در اشتغال این صنایع سهمی داشته باشند.

رئیس شورای شهر بندرعباس خطاب به مدیران صنعتی حاضر در جلسه عنوان کرد: استفاده از نیروهای ماندگار درون استان در صنایع بیش از 40 درصد به نفع خود شما است چرا که نیروی بومی هزینه ایاب و ذهاب کمتری دارد و مرخصی کمتری طلب می‌کند و خانه سازمانی نیاز ندارد و هر زمان که شما بخواهید در دسترس خواهد بود اما استفاده از نیروهای غیربومی هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

سالاری خاطرنشان کرد: شرکت فلات قاره 90 درصد فعالیت‌هایش در استان هرمزگان متمرکز است اما مالیات ارزش‌افزوده خود را در استان دیگری پرداخت می‌کند و شایسته است تا پرداخت آن به استان هرمزگان منتقل شود تا منافع آن متوجه توسعه زیرساخت‌های استان هرمزگان شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تکلیف‌های قانونی بر دوش صنایع نفتی اشاره‌ای کرد و بیان کرد: همه صنایع و شرکت‌های دولتی و غیردولتی که در هر منطقه حضور دارند، موظفند نیروهای موجود حتی پیمانکاران خود را در صورت وجود شرایط مساوی از میان نیروهای بومی همان منطقه استفاده کنند و این مهم را باید در صنایع نفتی استان به کار ببندید.

رئیس شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: صنایع نفتی از ظرفیت رسانه‌های محلی برای اطلاع‌رسانی و همین طور برای فراخوان نیرو استفاده کنند.

سالاری گفت: متأسفانه صنایع نفتی در توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر بندرعباس و استان هرمزگان گام شاخصی برنداشته‌اند و بدلیل فقدان امکانات فرهنگی و زیرساخت‌های مناسب در این زمینه شاهد مهاجرت نیروهای پرتوان فرهنگی استان به دیگر استان‌های کشور هستیم.

وی پیشنهاد کرد: در اطراف شهر بندرعباس 7 پارک جنگلی شناسایی شده که برای توسعه آنها به کمک صنایع نفتی استان نیاز داریم و هر کدام از صنایع همت کنند و یکی از این پارک‌ها را توسعه و تجهیز کنند تا دستاوردهای آن نصیب حال همه مردم شهر و از جمله خانواده پرسنل شاغل در صنایع نفتی استان شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1395، کدخبر: 13951201001000، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
خوب ما منتظریم که ببینیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین