پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
شهر حیدر‌آباد مرکز تولید النگوی شیشه‌ای در پاکستان است و تقریباً 32 کارگاه تولید النگو در این شهر فعال می‌باشند که از کارگران زن گرفته تا کودکان در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

شعارسال: زیورآلات هیچ زنی در پاکستان و شبه قاره بدون النگوی شیشه ای کامل نیست هر زنی چه فقیر باشد چه ثروتمند باید النگوی شیشه‌ای به دست کند.

روزهای عید بازار النگو مملو از جمعیت است و مردم برای خرید النگوهای شیشه‌ای رنگارنگ راهی این بازار می‌شوند.

شهر حیدر‌آباد پاکستان مرکز تولید النگوی شیشه ای در این کشور است و تقریبا 32 کارگاه تولید النگو در این شهر فعال می‌باشند و از کارگران زن گرفته تا کودکان در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

ممکن است تولید النگوی شیشه‌ای آسان به نظر برسد اما از جمع‌آوری شیشه تا تولید النگو باید مراحل مختلف و دشواری باید طی شود.

کارگران زن و کودکان هر نوع شیشه‌ای را جمع‌آوری می کنند و با اجرت ناچیز 300 روپیه در هر 15 روز مواد اولیه کارگاه‌های تولید النگو را فراهم می‌کنند.

شیشه‌های جمع‌آوری شده در دمای 1400 درجه فارنهایت ذوب و تبدیل به محلولی می‌شود که می‌توان آن را تغییر حالت داده تبدیل به النگو کرد.

النگوها بعد از تولید جلا داده شده و به رنگ‌های مختلف رنگ‌آمیزی می‌شود.

در برخی موارد دیده می‌شود که تمام اعضای یک خانواده پاکستان در کارگاه تولید النگو مشغول کار هستند این افراد که تجربه زیادی در این زمینه دارند بیش از 15 یا 20 سال است که به این صنعت اشتغال دارند.

از یک سو زنان تا آرنج خود را پر از النگو می کنند و از سوی دیگر شکست النگوها سبب می‌شود که بازار آن رونق زیادی داشته باشد تقریبا در تمام ایام سال به ویژه روزهای عید خانم‌ها اقدام به خرید النگو می‌کنند.

در تصاویر زیر بخش های مختلف تولید النگو در پاکستان را مشاهده می‌کنید.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 15 آذر 1394، کدمطلب: 13940914000714، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین