پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
در ابلاغیه صادق نجفی با اشاره به اهمیت آماده‌سازی شهر برای استقبال شایسته از گردشگران نوروزی در آستانه رویداد مهم تبریز 2018، آمده است:
شعارسال: اقدامات فرهنگی، در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شهر باید طی هماهنگی مستمر با دستگاه‌های فرهنگی مدیریت استان، پیگیری و زمینه معرفی تاریخ و فرهنگ و احیای سبک زندگی، آداب و رسوم کهن‌شهر تبریز را فراهم آورد.

وی با برشمردن ماموریت‌های فرهنگی شهرداری تبریز خاطرنشان کرده‌است: ایجاد فضاسازی‌های مفرح و بامحتوا در سطح شهر، برجسته‌سازی معماری تاریخی شهر، اجرای ویژه‌برنامه‌های آئینی و بازارچه‌های صنایع‌دستی و سنتی، از محورهایی است که باید به فراخور وظایف هر یک از زیرمجموعه‌های ستادی در سطح شهر اجرا شود.

نجفی تصریح کرده است: کهن‌شهر تبریز از خاستگاه‌های اصلی سبک‌وسیاق زندگی اسلامی و ایرانی است؛ از این رو، معرفی و بازآفرینی سنت‌های نورزی توسط گروه‌های هنری سیال و فضاسازی‌های عمومی سطح شهر، از محورهای فرهنگی برنامه‌های نوروزی خواهد بود.

شهردار تبریز به ظرفیت‌های فرهنگی خانه‌های تاریخی اشاره و تاکید کرده است: خانه‌های تاریخی به عنوان یادگار ارزنده معماری تاریخی تبریز، از موهبت‌های مهمی برخوردارند؛ فضای این خانه‌ها که با هزینه‌گذاری‌های چشمگیر از سوی شهرداری تبریز، تملک و احیا شده، باید در خدمت برنامه‌های فرهنگی نوروز باشد.

وی یادآور شده است: آثار شاخص سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی، نقش موثری در غنای فرهنگی و جلوه عمومی شهر خواهد داشت؛ این آثار باید با رعایت تمهیدات ایمنی، در میادین و بوستان‌های شهر جانمایی شوند.

نجفی، همچنین در ابلاغیه صادره، بر لزوم اجرای تمهیدات فرهنگی از سوی ناوگان حمل ونقل اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی، قطار شهری، سازمان پایانه‌های مسافربری، تاکید کرده است.

شهردار تبریز با اشاره به نقش مناطق مشرف به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی، راه‌آهن و پایانه مرکزی مسافربری، متذکر شده است: حرکت‌های مهمی که در سال‌های اخیر در سامان‌دهی ورودی‌های شهر صورت گرفته، باید با اجرای برنامه‌های محتوایی و فرهنگی، فضای مثبتی را در هنگام ورود گردشگران و میهمانان نوروزی ترسیم کند.

وی در ادامه به تدارک گسترده خدماتی در سطح شهر اشاره و خاطرنشان کرده است: فعالیت‌های «ستاد استقبال از بهار» باید با توزیع متوازن و هماهنگ خدمات نوروزی در سطح شهر بارز باشد.

نجفی، برنامه‌های فضاسازی، گل‌کاری و زیباسازی، به خصوص در هسته مرکزی شهر و بخش‌های پرتراکم را مورد تاکید قرار داده و افزوده است: برنامه‌های خدماتی و گردشگری، باید با نظارت‌های مستمر پیگیری شود؛ حذف زواید بصری و تسریع در برنامه‌های جمع‌آوری زباله‌ها دو ضرورت مهم برنامه‌های خدماتی است.

شهردار تبریز خدمات ایمنی و آتش‌نشانی را پشتیبان آرامش‌ شهر در ایام نوروز خواند و بر لزوم آماده‌باش ایستگاه‌های آتش‌نشانی و همچنین مشارکت خانواده‌ها برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار آخر سال تاکید کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395، کدخبر: 95120805224، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین