پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
معاون نظارت و سلامت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین از توزیع علوفه در منطقه حفاظت شده باشگل خبر داد.

شعار سال: عبدالحسین مظفری، معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، اظهار کرد: با توجه به بارش سنگین برف و بروز کولاک در استان قزوین، حیات وحش قادر به استفاده از پوشش گیاهی طبیعی نیستند و برای دستیابی به منابع غذایی دچار مشکل شده‌اند.

وی با بیان این‌که در این شرایط باید علوفه به‌صورت دستی و آن هم به مقدار محدود در منطقه توزیع شود، افزود: صبح امروز با باز شدن مسیرهای مواصلاتی و مسیر تاکستان اقدام به توزیع 60 بسته یونجه در مناطق دشتی منطقه حفاظت شده باشگل با کمک محیط‌بانان شد.

معاون نظارت و سلامت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین ادامه داد: این توزیع علوفه بیشتر برای گونه‌های جانورانی در معرض خطر و آسیب‌پذیر نظیر آهو انجام شد.

وی، با بیان این‌که این توزیع هر سال در فصل سرما انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: گونه‌های جانوری در این فصل با کمبود موادغذایی در منطقه برای دستیابی به علوفه تازه به پائین‌دست ارتفاعات و حاشیه روستاها کشیده می‌شوند که این امر علاوه بر افزایش احتمال برخورد با خوردوهای عبوری در جاده‌ها آن‌ها را در معرض خطر شکار غیرمجاز نیز قرار می‌دهد.

مظفری از ساکنان منطقه خواست با توجه به افزایش احتمال حضور حیوانات وحشی در حاشیه روستاها و جاده‌ها به‌علت سرمای هوا، ضمن همکاری با مأموران محیط‌زیست، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات شکار و صید، مراتب را به همکاران محیط‌بان و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست اطلاع داده و با شماره 1540 تماس گیرند.

معاون نظارت و سلامت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه تخلف از سوی ساکنان مناطق روستایی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

تنها منطقه حفاظت‌شده استان قزوین باشگل است که وسعتی برابر با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع دارد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18 آذر 1394، کد مطلب: 94091810696:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین