پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
تولید نفت ایران در ماه فوریه به ۳.۸۳ میلیون بشکه در روز رسیده که اندکی بالاتر از رقم ۳.۷۹۷ میلیون بشکه ای تعیین شده در توافق کاهش تولید برای این کشور است.
شعارسال: عربستان همچنان بار اصلی کاهش تولید را بر دوش می کشد و در حال کمک کردن به اوپک است تا این سازمان به هدف گذاری تعیین شده در مورد عمل کردن به توافق تاریخی کاهش تولید دست یابد.

تحقیق انجام شده توسط بلومبرگ نیوز از تحلیلگران، شرکت های نفتی و آمارهای آمد و شد تانکرها نشان می دهد که ریاض در ماه فوریه، میزان تولید خود را 90 هزار بشکه نسبت به ماه قبل کاهش داده و به 9.78 میلیون بشکه در روز رسانده است. این دومین ماه متوالی است که بزرگترین صادر کننده نفت جهان، تولید خود را به کمتر از رقم هدف گذاری شده در توافق یعنی 1.0.06 میلیون بشکه می رساند.

در کل، تولید نفت اوپک در ماه فوریه 65 هزار بشکه در روز نسبت به ماه ژانویه کاهش یافته و به رقم 32.17 میلیون بشکه در روز رسیده است. ده عضو اوپک که متعهد شده اند. تولید خود را کاهش دهند، تبعیتی 104 درصدی از این توافق داشته اند که عمدتا ناشی از کاهش بیش از حد تولید عربستان بوده است.

تلاش های 3 کشور ایران، نیجریه و لیبی که از توافق مستثنی شده اند، برای افزایش تولید موجب شده تا میزان کل تولید اوپک همچنان 415 هزار بشکه در روز بالاتر از هدف گذاری تعیین شده در توافق 30 نوامبر باقی بماند. اوپک به طور کلی تنها حدود 70 درصد از راه را برای رسیدن به سطح تولید مورد نیاز که برای کاهش مازاد عرضه جهانی و افزایش قیمت ها ضروری تلقی می شود پیموده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران در ماه فوریه به 3.83 میلیون بشکه در روز رسیده که اندکی بالاتر از رقم 3.797 میلیون بشکه ای تعیین شده برای این کشور است.

لیبی و نیجریه هم تولید خود را مجموعا 50 هزار بشکه در روز افزایش داده اند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 13 اسفند 1395، کد مطلب: 328350، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین