پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های مهندسی سخت و طاقت‌فرسا در محورهای ترانزیتی شمال ایران گفت: تعریض و چهارخطه کردن کامل محور هراز سال ۹۶ اجرایی می‌شود.

شعارسال: عباس آخوندی در حاشیه افتتاح تونل آبشار در محور هراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌های شمال ایران از پرترددترین راه‌های ایران بوده و مردم در ایام تعطیلات بیشتر از این نقاط بازدید می‌کنند.

وی افزود: فعال کردن این محورها از حیث تردد، حمل و نقل و کریدور شمال ــ جنوب اثرگذار برای کشور و منطقه است. تونل آبشار از تونل‌های بسیار سخت به‌طول یک کیلومتر بوده و آب را از زیر تونل عبور دادیم و امروز افتتاح شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

آخوندی یادآور شد: پروژه چهارخطه کردن محور هراز پروژه‌ای سخت و سنگین به‌لحاظ مهندسی راهداری کشور است، این پروژه با 52.2 درصد پیشرفت فیزیکی هم‌اکنون از سوی پیمانکار در دست اجرا است.

وزیر راه گفت: قطعه دوم تونل بزرگ محور هراز به‌طول 5 کیلومتر آغاز شده که امیدواریم تا نیمه نخست سال آینده اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 55 کیلومتر از محور هراز چهارخطه شده و 12 کیلومتر دیگر تا تابستان 96 اجرایی می‌شود، گفت: پیمانکار تعریض "لاسم" تا "بایجان" که از پروژه‌های بسیار سخت به‌واسطه کوهستانی و صعب العبور بوده انتخاب و عملیات اجرایی آن تا سال 96 آغاز می‌شود.

وزیر راه تصریح کرد: پروژه‌های بسیار سخت و پیچیده مهندسی ایران در محور هراز در حال انجام بوده و پیشرفت کار بیش از 60 درصد در محور هراز را شاهد هستیم.

وزیر راه گفت: محور هراز در عید با استقبال پرشور مردم و مسافران همراه است، ایحاد تونل آبشار از اولویت‌های مهمی بوده که کار بسیار سختی بوده است.

وی بیان کرد: سازه یک‌پارچه و به‌صورت آب‌بند کار مهندسی به اجرا درآمده است، با افتتاح این پروژه در ایام نوروز در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

آخوندی گفت: مسیر منتهی به جاده لاسم نیز پیشرفت خوبی دارد و تا اواخر بهار تکمیل می‌شود، دروازه هراز در دو بحث آبشار تا آمل با 101 کیلومتر دستور کار قرار گرفت که 55 کیلومتر مورد بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: تابستان سال 96 حدود 12 کیلومتر دیگر این محور به بهره‌برداری می‌رسد، این مسیر در منطقه‌ای قرار دارد که مجموع کریدور از لاسم تا بایجان فعالیتش آغاز و پیمانکار انتخاب و کار عملیاتی انجام می‌شود.

وزیر راه در مورد تعریض محور سوادکوه، گفت: تونل شیرگاه در محور سوادکوه بوده تا پایان سال افتتاح تا ترافیک عمده این محور در این نقطه برای نوروز امسال رفع خواهد شد.

این عضو هیئت دولت با اشاره به تخصیص اعتبار 670 میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به مازندران برای محور هراز این اعتبار را برای کل پروژه راه مازندران بیان کرد و گفت: تاکنون از این اعتبار سفر بیش از 100 میلیارد تومان برای محور هراز هزینه شده و در آینده نیز مابقی تأمین مالی خواهیم داشت.

آخوندی از افتتاح تونل منجیل در محور قزوین ــ رشت تا قبل از نوروز 96 خبر داد و گفت: امسال 600 میلیارد تومان برای چهارخطه کردن محور هراز هزینه شده و این روند در سال آینده تداوم دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20اسفند1395، کدخبر: 1350991: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین