پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
رییس انجمن کیفیت ایران با بیان این که 2.5 درصد از رشد هشت درصدی تعریف شده در برنامه های توسعه کشور وابسته به بهبود شاخص کیفیت و بهره وری است، گفت: لازم است رسانه ها با آگاهی رسانی به جامعه، به بهبود کیفیت محصولات کمک کنند.

شعار سال: محمدعلی سبحان اللهی که به مناسبت روز جهانی کیفیت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، با اشاره به جایگاه شاخص کیفیت در مدیریت افزود: کیفیت، رابطه مستقیمی با رضایتمندی مشتری دارد که برای تولیدکنندگان کالا و خدمات مهم است و آنها همواره درصدد کسب جایگاه بالاتری نسبت به رقبا در این شاخص هستند.
وی توجه به کیفیت را موضوعی مرتبط با ذات انسان دانست و گفت: توجه آکادمیک به اصل کیفیت پس از جنگ جهانی معمول شد که ژاپن با استفاده از نظرات اندیشمندان رشته مدیریت و اصل قرار دادن رضایتمندی مشتری، بازار جهان را به تسخیر خود درآورد.
رییس انجمن کیفیت ایران با اشاره به نامگذاری روزی در ماه میلادی نوامبر به نام روز جهانی کیفیت، اظهار کرد: در ایران نیز 18 آبان ماه به نام روز کیفیت نامگذاری شده است که هدف از آن آگاهی دادن به جامعه در زمینه ضرورت توجه به کیفیت است.
سبحان اللهی کیفیت را موضوعی کلی دانست و گفت: افزایش تولید ناخالص ملی هر کشور رابطه مستقیمی با شاخص کیفیت و بهره وری دارد و با افزایش این شاخص اهداف اقتصاد مقاومتی نیز محقق خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص جایگاه ایران در رتبه بندی های جهانی کیفیت، گفت: کشور ایران جایگاه مطلوبی در این زمینه ندارد، بدون افزایش شاخص های بهره وری و کیفیت دستیابی به اهداف توسعه پایدار ممکن نیست؛ بالا بودن مصرف انرژی، پایین بودن کیفیت محصولات تولید شده همچون خودرو نشان دهنده بیگانه بودن جامعه با این شاخص هاست.
رییس انجمن کیفیت ایران با اشاره به برگزاری جشنواره های کیفیت و بهره وری در ایران و جهان افزود: تولید کنندگان خدمات و کالا با شرکت در این جشنواره ها خود را ارزیابی کرده و کارشناسان نیز آخرین شیوه های افزایش کیفیت را معرفی می کنند که نتیجه آن استفاده مصرف کنندگان از کالای بهتر است.
سبحان اللهی با بیان اینکه بخش خصوصی و دولتی در بهبود شاخص کیفیت و افزایش بهره وری فعال هستند، گفت: برای افزایش تولید ناخالص ملی و حفاظت از منابع کشور، لازم است به طور جدی به کیفیت کالا و خدمات توجه کنیم و رسانه ها نیز با آگاهی دادن به جامعه به تحقق 2.5 درصد رشد اقتصادی حاصل از بهبود کیفیت کمک کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 18 آبان 95 ، کد مطلب: 82300040: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین