پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه هیاتی از ستاد در سفر به استان خراسان رضوی با مسئولین آموزش و پرورش استان جهت پیشبرد و راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی دیدار کرد.

شعار سال: دکتر امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این سفر همچنین از امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه فردوسی و جهاد دانشگاهی مشهد بازدید کرد.

دکتر حمیدیه با حضور در سمپوزیوم سلول‌های بنیادی، پزشکی بازساختی و ارتوپدی درباره اهمیت سلول‌های بنیادی در آینده درمان‌های غضروف و استخوان سخنرانی کرد.

وی در بازدید از بخش‌های مختلف پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه فردوسی و جهاد دانشگاهی مشهد شامل آزمایشگاه زیست فناوری میکروبی و مهندسی ژنتیک، آزمایشگاه سلولهای بنیادی و ترانسژن و آزمایشگاه تحقیقات سلولی مولکولی به پتانسیل‌های مناسب موجود در این پژوهشکده اشاره نموده و گفت: با توجه به نیازهای منطقه ای فعالیت در حوزه علوم مرز دانش اعم از ژن درمانی، ایمیون سل تراپی و ساخت تجهیزات بسیار حائز اهمیت است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه به منظور بررسی زیرساخت‌ها و امکانات موجود جهت راه اندازی پژوهش‌سرای دانش آموزی نشستی را با مسئولین ارشد آموزش و پرورش استان برگزار کرد.

دبیر ستاد سلولهای بنیادی با اشاره به اینکه فعالیت‌های ستاد محدود به وزارت بهداشت نمی‌شود اظهار داشت: حوزه کاری ستاد علم و فناوری است. علمی نافع است که تبدیل به ثروت شود و جمهوری اسلامی ایران در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی پیشرفت خوبی در حوزه آموزش و پژوهشی داشته است ولی در حوزه فناوری نیاز به توجه بیشتری وجود دارد و این امر می‌بایست از سنین کم آغاز گردد.

وی افزود: ما تلاش داریم دانش‌آموزان کشور به صورتی آموزش ببینند که تحقیقات آنها منجر به تولید ثروت برای کشور شود. تولید مقالات در سطح کشور بالاست ولی خروج مناسبی نداشته و نفعی برای عموم جامعه نداشته است.

دکتر حمیدیه گفت: این فناوری است که در این حوزه مطرح می‌شود و مورد اهمیت است. در حوزه سلول‌های بنیادی سال گذشته اولین المپیاد دانش‌آموزی برگزار گردید که با وجود مدت زمان کم اطلاع رسانی این برنامه با استقبال بسیار مناسبی مواجه گردید. علم آینده پزشکی به سمت سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در حرکت است. دانش آموزان هم اکنون می بایست با مفاهیمی مانند شرکت‌های دانش بنیان و تولید ثروت از علم آشنا شوند که این امر قطعا از وظایف آموزش و پرورش محسوب می شود. ما در ستاد سلولهای بنیادی در حال رصد و برنامه ریزی برای 10 سال آینده کشور هستیم و از آنجایی که استان خراسان رضوی وسعت، جمعیت و امکانات وسیعی دارد و حدود هشت درصد دانش آموزان کشور عزیزمان در این استان حضور دارند اهمیت زیادی در نظر ستاد دارد.

برنامه بعدی سفر دبیر ستاد حضور در دومین جلسه شورای سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی استان خراسان رضوی بود که محور اصلی آن بحث و بررسی در مورد آئین نامه شورای سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی استان خراسان رضوی بود.

وی با اشاره به اینکه شهر مشهد از سرمایه‌های انسانی مناسبی بهره‌مند است گفت: نقشه راه و برنامه ای که در این استان در حال پیگیری و برنامه ریزی است، حاصل نیروی انسانی قدرتمندی است که در این استان مشغول به فعالیت هستند. شورای سلولهای بنیادی در استانهای مختلف نقاط قوت منحصر به فردی دارد. استان خراسان رضوی خوشبختانه از همکاری و تعامل خوب تمامی دانشگاهها بهره می‌برد. البته حضور استاندار محترم نیز جهت رفع موانع و مشکلات در جلسات ضروری می‌نماید.

در پایان این سفر، شبکه دانشجویی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان خراسان رضوی میزبان دکتر حمیدیه بود و وی ساعاتی در جمع دانشجویان به سخنرانی و بحث پیرامون جنبه‌های سلول درمانی و پزشکی بازساختی پرداخت و در نهایت جلسه پرسش و پاسخ شکل گرفت و دانشجویان به طرح مجهولات خود در این زمینه پرداختند و دبیر ستاد سلولهای بنیادی به تبیین سیاست‌های کشور و مسیر جهانی در زمینه علوم و فناوری‌های این حوزه پرداخت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 28 آذر 95 ، کد مطلب: 95092817454: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
مقالات نوشته شده توسط دانشجو و خریداری شده از میدان انقلاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین