پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مهمترین مطالبات استان با حضور رئیس جمهور مورد واکاوی قرار گرفت بیان کرد: مهمترینمشکل خراسان رضوی کمبود آب است.

شعار سال : علیرضا رشیدیان ظهر جمعه در حاشیه جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی استان در جمع خبرنگاران از کمبود آب به عنوان یکی از مهمترین چالش ها در استان یاد کرد و اظهار داشت: برای حل این معضل راهکاری بلندمدت، میان‌و کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده است.

وی راهکار بلندمدت رفع بحران آب در خراسان رضوی را انتقال آب از راه دور، روش میان‌مدت را احداث تصفیه‌خانه‌ها برای استفاده مجدد از فاضلاب و انتقال آب از حوزه‌های اطراف اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح سیستم های آبیاری وشبکه های آبرسانی، بهره‌برداری از سدهایی که جدیداً وارد مدار شده اند، اجرای طرح های آبخیزداری و آب خوان داری، تغییر الگوی کشتف مکانیزه کردن کشاورزی نصب کنتورهای هوشمند، از جمله راهکارهای کوتاه مدت است که منجر به کاهش سهم برداشت‌ آب از منابع زیرزمینی می شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج‌فارس به خراسان‌رضوی تا پایان سال به اتمام برسد که اجرای آن به عنوان یک پروژه بلند مدت برای رفع بحران کمبود آب دنبال می شود

.رشیدیان گفت: تصفیه فاضلاب ها برای استفاده مجدد آن در بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، از جمله مواردی است در استان عملیاتی شده و با جدیت دنبال می شود.

*پیشرفت ۸۶ درصدی پروژه های هیئت دولت

استاندار خراسان همچنین از تخصیص ۸۴ درصدی اعتبارات سفر هیئت دولت به استان و پیشرفت فیزیکی پروژه ها به میزان۸۶ درصد خبر خبر داد.

وی افزود: در جریان این سفر که به منظور زیارت بارگاه منور رضوی صورت گرفت گزارشی از اقدامات و عملکرد استان و همچنین چالش ها به رییس جمهور محترم ارائه شد.

وی با اشاره به جایگاه استان در تقسیم کار ملی، وسعت و جمعیت افزود: افزایش سهم بودجه خراسان رضوی متناسب با مولفه های تاثیر گذار در آن، از جمله مطالبات ما در این دیدار بود.

وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، گفت: بنا به تاکید ریاست محترم جمهوری باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت های این کلانشهر استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: کارگروه‌هایی به همین منظور وحوزه های مختلف تشکیل شده‌ که بودجه مورد نیاز این موضوع، جمع‌بندی شده و برآوردهای آن به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه شده است.

رشیدیان با اشاره به تقسیم بودجه زیارت بین تمام استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: این بودجه در ابتدا تنها برای استان های زیارتی شامل خراسان‌رضوی، فارس و قم در نظر گرفته می شد که سال گذشته بین استان های کشور توزیع شد.

وی ادامه داد: با همراهی خوبی که بین مجلس و دولت وجود دارد؛ امید می‌رود بودجه مناسبی به زیارت خراسان‌رضوی اختصاص یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ نشرخبر : 20 آذر 1394 کد مطلب : 2997525 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین