پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس گفت: گزارش آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی باید از طریق کمیسیون انرژی به مراجع قضایی ارسال شود و دستگاه قضا هم رسیدگی جدی کند.

شعارسال: محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (22 اسفندماه 95) به دنبال قرائت گزارش کمیسیون انرژی درباره آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی طی سخنانی اعلام داشت: اساس این حادثه و مبنای این گزارش، از سوءمدیریت مدیرانی نشأت می‌گیرد که چه در سطح عالی و هلدینگ خلیج فارس هستند و چه آنهایی که به عنوان مدیران این مجتمع عظیم پتروشیمی بوعلی بودند.

وی افزود: همه گزارشات و دلایل وقوع این حادثه عنوان شده نشان می‌دهد نداشتن امکانات لازم برای اطفاء حریق، استفاده نادرست و نابجا از تجهیزات دست‌ساز و غیراستاندارد در بروز این حادثه موثر بوده است و همچنین استفاده از پیچ و مهره‌هایی که مجموعه متخصصان فن باید بدانند و می‌دانند که به واسطه آن فشار زیادی وارد می‌شود و توانایی نگهداری وجود نداشته است.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: این ضعف مدیریت به عنوان نکته اساسی و مهم باید مدنظر قرار گرفته و البته پیگیری شود و پاسخگو هم باشند، به گونه‌ای نباشد که ما به یک گزارش بسنده کنیم و برنامه تمام شود و با این خسارت حداقل 4 هزار میلیاردتومانی قصه تمام شود. همچنین 20 ماه عدم تولید، خسارت دیگری به این مبلغ اضافه خواهد کرد.

«متأسفانه ما بعضاً شاهدیم در این مدیریت‌ها نگاه سودمحوری حاکم است و درآمدزایی برای راضی کردن سهامداران که در آخر سال بگویند ما این مبلغ را تولید درآمد کرده‌ایم، ولی از آن طرف کمترین هزینه را برای نگهداشت فنی و امکاناتی را داشته باشند و همچنین در گزارش دیدیم که نگهداشت نیروی انسانی بسیار ضعیف بود چرا که با کمبود حقوق و عدم فوق‌العاده‌هایی که انگیزه‌بخش است، مواجه شدند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: مسئولان این حادثه در مقابل دستگاه قضایی باید پاسخگو باشند یعنی این گزارش البته قطعاً مستندات و مدارک زیادی دارد و به مراجع قضایی از طریق کمیسیون باید ارسال شود و دستگاه قضا هم رسیدگی جدی کند و قطعا راجع به جبران خسارت هم رأی صادر شود، اما اگر قرار باشد یک گزارش تنها قرائت و تمام شود، به هیچ وجه موجب جلوگیری از حوادث این‌چنینی در آینده نخواهد شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: متاسفانه نسبت به موضوع پدافند غیرعامل که بارها مورد تأکید قرار گرفته است، مقاومت می‌شود و دستگاه های مختلف با انگیزه اینکه ممکن است هزینه کمی تحمیل کند، برای جلوگیری از اجرای این سیاست‌ها و هزینه کم، ناگهان 4 هزار میلیارد تومان خسارت وارد می‌کنند.

پورمختار در خاتمه عنوان کرد: کسانی که اکنون سهامدار عدالت هستند بیش از همه باید در این قضیه متضرر شوند، از این جهت امیدواریم نسبت به رفع این قصورها و تقصیرهایی که اکنون ما شاهد آن هستیم، اقدام جدی دستگاه قضایی و اداری صورت گیرد و همچنین ما باید نسبت به موضوع نفوذ هم دقت داشته باشیم، نفوذی که امروز دشمنان می‌خواهند داشته باشند، برای اینکه به نظام اقتصادی کشور خسارت وارد کنند، به ویژه در بخش پتروشیمی‌ها که جزو فعالیت‌های بسیار پیش‌برنده موتور اقتصاد کشور است و به عنوان محصولات غیرنفتی و صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22اسفند1395، کدخبر: 13951222000570: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
0
فکر می کنی با هاشون چکار می کنند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین