پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
نرم‌افزار بومی اتوماسیون پست‌های انتقال و فوق توزیع برق بر مبنای استاندارد (IEC61850) برای نخستین بار در کشور رونمایی می شود.

شعار سال : نرم افزار دی. سی. اس که وظیفه مانیتورینگ، کنترل تجیهزات و ادوات موجود در پست‌های انتقال و پست‌های فوق توزیع برق به صورت محلی را بر عهده دارد برای نخستین بار در کشور ساخته و رونمایی می شود.

مدیرعامل برق منطقه خراسان رضوی ظهر جمعه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی خراسان رضوی که در تالار اجتماعات استانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت برق منطقه خراسان برای نخستین بار با استفاده از نیروهای متخصص و توانمند با مشارکت شرکت های دانش بنیان و با صرف چهار سال زمان موفق به طراحی و تولید نرم افزار سی. بی. اس بومی در داخل کشور شد.

محمد حسن متولی زاده با بیان اینکه نرم افزار دی. سی. اس وظیفه مانیتورینگ کنترل تجهیزات و اداوات موجود در پست های انتقال و فوق توزیع را به صورت محلی به عهده دارد، افزود: از جمله مزایای این نرم افزار تامین امنیت سایبری، رعایت الزامات پدافند غیرعامل، کاهش هزینه های اجرا، سازگاری رله های حفاظت و پروتکل های استاندارد و امکان انجام اصلاحات مورد نیاز است.

مدیرعامل برق منطقه خراسان رضوی با اشاره ینکه این سیستم در پست 20/132 کیلو ولت کوهستان شهر مشهد نصب و راه اندازی شده است، ادامه داد: همچنین به منظور افزایش بهره وری انرژی و راندمان تولید برق در استان خراسان رضوی احداث بخش بخار نیروگاه های سیگل ترکیبی با استفاده از ظرفیت قانون بودجه توسط شرکت مپنا اجرایی می شود.

وی در ارتباط با اهداف این پروژه ادامه داد: از جمله اهداف این پروژه افزایش ظرفیت تولید برق به میزان 450 مگاوات، صرفه جویی سالانه حدود یک میلیارد متر مکعب سوخت، کاهش آلاینده های زیست محیطی سالانه حدود سه میلیون تن و افزایش راندمان تولید از 33 درصد فعلی به حدود 50 درصد است.

متولی زاده با بیان اینکه این طرح تا 90 درصد تولید داخل بوده و با سرمایه گذاری 18 هزار میلیارد ریال در مدت زمان دو سال اجرا شده است، عنوان کرد: همچنین پست 132/400 کیلو ولت خواف نیز در راستای اهداف دولت و همچنین برنامه های ابلاغی وزارت نیرو با اعتباری بالغ بر 616 هزار میلیارد ریال نیز به بهره برداری می رسد.

وی هدف از راه اندازی پست برق خواف تامین برق مورد نیاز معادن سنگان خواف و صنایع وابسته دانست و اضافه کرد: همچنین این طرح امکان اتصال نیروهای بادی به شبکه، افزایش پایداری و قابلیت امنیت شبکه و کاهش تلفات شبکه را نیز فراهم می کند.

مدیرعامل برق منطقه ای خراسان رضوی از بهره برداری پست 20/132 کیلو ولت فارمد با مشارکت شرکت قطار شهری مشهد خبر داد و اظهار داشت: هدف از راه اندازی این پست تامین برق مورد نیاز مشترکان و متقاضیان در منطقه شمال شرق مشهد، افزایش ضریب اطمینان شبکه و کاهش نرخ انرژی توزیع نشده و تامین برق خط دو قطارشهری مشهد است.

همچنین در این جلسه گزارشات تکمیلی در خصوص نرم افزار سیستم «اسکادای ملی سام» نیز ارائه شد که با همکاری دانشگاه و صنعت ساخته شده است، این نرم افزار داخلی برای جمع آوری اطلاعات پست های برق در مراکز کنترل و راهبردی شبکه شرکت منطقه برق خراسان کاملا بومی شده است.

از جمله مزایای این طرح علاوه بر امنیت بالای سایبری، امنیت اطلاعات پست های برق توسط این نرم افزار، جمع اوری آرشیو و در صورت نیز ارسال فرمان از راه دور نیز می باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ نشرخبر : 20 آذر 1394 کد مطلب : 2997340 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین