پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۳۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه خشکی دریاچه ارومیه به مرحله خطرناک رسیده است، گفت: تصفیه پساب‌ها شهرهای اطراف دریاچه و انتقال آب از رود زاب باید در اولویت هزینه‌کرد اعتبار ۸ هزار میلیارد ریالی مصوبه دولت قرار گیرد.
شعارسال: محمداسماعیل سعیدی در توضیح وضعیت دریاچه ارومیه و اختصاص اعتبار 8 هزار میلیارد ریالی در روزهای اخیر از سوی دولت، اظهار داشت: دریاچه ارومیه به مصیبتی برای مردم تبدیل شده زیرا خشکی دریاچه به مرحله خطرناک نزدیک شده است، به نوعی که بخش قابل توجهی از دریاچه خشک شده و برداشت نمک و رفت‌وآمد کمپرسی‌ها زمینه ساز بروز گرد و غبار نمکی شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تصمیم‌های گرفته شده پیرامون هزینه‌کرد بخشی از اعتبارات بخش آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی برای احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای سال 95 تا روز اول اسفند از بخش آب و فاضلاب هیچ اعتباری به این استان اختصاص داده نشده است در صورتی که جمع‌آوری و تصفیه پساب شهرهای اطراف دریاچه ارومیه برای احیای دریاچه لازم است.

وی با بیان اینکه در تبریز حدود 4متر مکعب پساب‌ها در ثانیه هدر می‌رود، افزود: این در حالی است که می‌توان با مدیریت و تصفیه پساب‌ها، آب کافی به حوضه دریاچه ارومیه یا به چاه‌های که آب از آنها برداشت می‌شود تزریق شود، البته از این پساب برای بخش کشاورزی جهت جلوگیری از استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی هم می‌توان استفاده کرد.

سعیدی معتقد است: اولویت اول برای هزینه‌کرد اعتبار 8 هزار میلیارد ریالی که دولت برای عملیات اجرایی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اختصاص داده باید تصفیه و مدیریت پساب شهرهای اطراف است، پس از آن انتقال آب از رودخانه زاب باید عملیاتی شود زیرا شرایط فعلی بهترین موقعیت برای انجام این کار است.

وی با بیان اینکه 600 تا 700 میلیون متر مکعب آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه می‌توان انتقال داد، گفت: مجموع این اقدامات حدود یک و نیم میلیون مترمکعب از آب دریاچه ارومیه را تامین می‌کند، بنابراین وضعیت دریاچه حفظ خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: در لایحه بودجه سال آینده برای احیای تالاب‌ها اعتباراتی در نظر گرفته شده اما مکانیزم تخصیص منابع و تقسیم اعتبارات بین تالاب‌های کشور بستگی به نحوه مدیریت سازمان برنامه و بودجه دارد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، مصوبه هیات وزیران مبنی بر اختصاص 8 هزار و 207میلیارد ریال برای عملیات اجرایی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را ابلاغ کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 23 اسفند 1395 ، کدخبر: 13951223000317، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
با سله بستن که وضع بهبود پیدا نمی کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین