پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۳۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
‌دکتر بهروز یاراحمدی ، با اشاره به نحوه پراکنش ویروس آنفلوآنزا اظهار کرد: تماس با پرندگان وحشی و آبزی که از مناطق دیگر می‌آیند اگر آلوده باشند باعث انتقال این بیماری می‌شود.
شعارسال: وی اضافه کرد: همچنین پرندگان زینتی که در بازار هستند و افراد در تماس با آنها، می‌توانند باعث انتقال آلودگی شوند.

یاراحمدی تماس با مدفوع و ترشحات بیماری تنفسی، چشم پرندگان، دست کشیدن به بدن پرنده را از دیگر موارد انتقال بیماری عنوان کرد و گفت: آلوده شدن آب، دان مرغ، تجهیزات مرغداری، لباس افراد و وسایل نقلیه‌ای که برای دفع کود مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌تواند باعث پراکنش ویروس شود.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: همچنین کود مرغداری که در اثر آنفلوآنزای طیور معدوم شده‌اند یک گرم آن نیز اگر پخش شود، می‌تواند یک میلیون پرنده را آلوده کند.

وی بیان کرد: تخم‌مرغ‌های آلوده و ترک خورده باعث انتقال بیماری در ماشین جوجه‌کشی و انکوباتور می‌شود و جوجه‌های یکروزه آنها اگر در مرغداری پخش شود، باعث انتشار بیماری خواهد شد.

یاراحمدی باد، آب، فاضلاب و هوا را از دیگر عوامل پراکنش آلودگی برشمرد و گفت: جوندگانی چون موش و سگ و گربه نیز می‌توانند ناقل بیماری باشند و تاحدودی مگس نیز در انتقال بیماری می‌تواند نقش داشته باشد.

این دکترای علوم دامی با اشاره به حساسیت و مقاومت این ویروس گفت: این ویروس در آب 22 درجه به مدت 4 روز و صفر درجه بیش از 30 روز مقاومت می‌کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 23 اسفند 1395 ، کدخبر: 95122314648، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
یگ گرم رو خوب اومدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین