پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
‌رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرود گفت: شهرستان شاهرود با برپايي نوروزگاه، نوروزي متفاوت را براي مسافران و گردشگران رقم مي‌زند.
شعارسال: حميدرضا حسني با بیان این مطلب افزود: نوروزگاه با هدف برگزاری آئین‌های نوروزی از جمله نوروزخوانی، مراسم سنتی عیدانه، اسب چوبی، شتر گمشده، اجرای موسیقی محلی و ... از فردا در محل ورودي شاهرود ، ميدان الغدير برپا مي‌شود.

وي گفت: نوروزگاه در طول ایام تعطیلات نوروز سال جديد و با هدف آشنا كردن مسافران و گردشگران با فرهنگ شهرستان شاهرود به ويژه آداب و رسوم مربوط به نوروز برپا است.

حسني، برپایی نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات با ظرفیت 50 غرفه، همراه با برپایی سیاه چادر عشایری در ورودی شاهرود واقع در میدان الغدیر را از ديگر برنامه هاي اين شهرستان براي استقبال از مسافران نوروزي اعلام كرد و افزود: این نمایشگاه فردا با حضور استاندار سمنان افتتاح مي‌شود.

وي گفت: فعال سازی 9 پایگاه اطلاع رسانی، برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و عرفانی در نوروز، برپایی سفره هفت سین در مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی، مشارکت در برگزاری جشنواره شکوفه‌های بهاری(سنجد) در شهر نمونه گردشگری و تاریخی بسطام و برگزاری تور رایگان بازدید از جاذبه های شاهرود و بسطام از ديگر برنامه هاي اين شهرستان براي استقبال از مسافران نوروزي است.

رئيس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرود گفت: 6 موزه در شهرستان شاهرود در ايام نوروز فعال است.

شهرستان شاهرود به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان های ایران در 183 كيليومتري سمنان واقع شده است.

اين شهرستان با اقلیم‌های متفاوت جغرافیایی، بزرگترین پناهگاه های حیات وحش و مناطق حفاظت شده را در خود جای داده و با احتساب مناطق شکار ممنوع موجود به قاره کوچک و سرزمین پنج اقلیم مشهور است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1395، کدخبر: 95122516570، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین