پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
چند روز پیش از این ،رئیس جمهور طی سخنانش در دیدار با جمعی از ورزشکاران ،باز هم به نیش و کنایه متوسل شد و ضمن سخنانی که کاملا رویکرد هیجانی و انتخاباتی داشت گفت:
شعارسال: « آن دوران دیگر سپری شد که زنان فقط آشپزی و بچه‌داری می‌کردند که البته آنها سرجای خودشان است ولی نمی‌توان وظیفه زنان را درون خانه منحصر کرد. نمی‌توان گفت که کوه و جنگل و تفریح برای مردان است و خدا آشپزخانه سه در چهار را برای زنان آفریده است.

روحانی با بیان اینکه اسلام دینی است که مرد و زن را در کنار هم قرار می‌دهد و هر دو دارای ارزش مساوی هستند، عنوان کرد: مگر حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) و مریم، ساره، هاجر و آسیه و آن همه زنان پر افتخار در تاریخ زنانی نبودند که درخشیدند و بار بزرگ مسئولیت را بر دوش گرفتند.

او ادامه داد: اکنون یک عده‌ای هستند که در برخی از مسائل باید از حالت سنتی چند قرن پیش خارج شوند؛ خارج هم نشوند زنان قدرتمند آنها را از این حالت خارج می‌کنند. »

این صحبتهای نیش دار که کاملا رویکرد غرب پسندانه دارد در حالی مطرح میشود که شوری آش دستپخت دوستان اصلاح طلب آقای روحانی برای زنان و دختران این سرزمین صدای همه متدینین جامعه را در آورده است.آزادی های زنان از مرزها و چارچوبهای اسلام و انقلاب گذشته و در بسیاری صحنه ها جلوه اباحه گری بخود گرفته است،ایشان باید سری به کوهستانها،پارکها،جنگلها،سواحل کیش و قشم و پاساژها بزند تا متوجه شود که نه تنها امروز کوه و جنگل و تفریح اختصاص به مردان ندارد بلکه کم کم مردان اهل حیا و عفت از اینکه همسران عفیفه خود را در این محیطها و در جمع زنان و دختران نیمه برهنه حاضر کنند شرم دارند.هر کسی که از سطح پائینی از انصاف نیز برخوردار باشد میتواند قضاوت کند که امروز زنان و دختران ما برای حضور در هیچیک از عرصه های متناسب با شؤون خویش هیچ محدودیتی ندارند.سخن من اما در این مقوله نیست چرا که شکوه از لجام گسیختگی و شتاب در زنانه کردن ظرفیتهای دانشگاه و رسانه و صنعت وامروز به بحران جدی تبدیل شده و تدبیر ملی می‌طلبد.

آقای رئیس جمهور اما از این سخنان هدف دیگری را دنبال میکند .ایده او و همفکرانش نشانه گیری و شلیک مستقیم به جایگاه حقیقی زن در طرح الهی زندگی است.انتخاب واژه آشپزخانه برای معرفی جایگاه فعالیت زنان خانه دار و تخفیف معنوی بچه داری و آشپزی بعنوان نمادهای اصلی فعالیتهای زنان خانه دار گویای این واقعیت است که آقای رئیس جمهور یا بدرستی از نقش بی همتای زنان درتربیت و انسان سازی ضمن فرایند رشد فرزندان و نیز جایگاه بی بدیل زن در پایداری کانون خانواده و گرم نگهداشتن این حلقه مقدس آگاهی ندارد!!!! و یا مستقیما در حال پیاده سازی مدل غربی تقدس زدائی از خانواده مسلمان ایرانی و تغییر ماهیت آن از طریق حذف زن از کانون خانواده است.کاربردعبارت «حالت سنتی چند قرن پیش» و ترغیب و تهییج زنان برای مقابله با قائلین به زندگی و نقش آفرینی سنتی زنان مسلمان نشان از آن دارد که آقای رئیس جمهور بصورت کاملا واضح سعی در بستر سازی برای حذف این الگو از جامعه ما دارد.متأسفانه این همان طرحی است که غرب با همه امکان در پی پیاده سازی آن در ایران اسلامی است.راستی،در ایامی هستیم که شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را پشت سرگذاشته ایم و میلاد فرخنده آن بانوی بی نظیر هستی پیش روی ماست.آنچنانکه در تاریخ آمده است حضرت علی علیه السلام و فاطمه زهرا علیهاسلام از رسول خدا صلی الله علیه وآله و سلم خواستند کارهای روزانه‌ی آنها را تقسیم کند.

رسول خدا فرمود:« کارهای داخل منزل با فاطمه و کارهای خارج از منزل با علی باشد.»

فاطمه علیهاسلام می‏فرماید: کسی نمی‌داند من چقدر خوشحال شدم از اینکه رسول خدا مرا از معاشرت با مردان بازداشت.

آیا اگر ترک خانه و پرداختن به فعالیتهای مردانه اجتماعی اسباب رشد و تعالی و ترقی زنان و ارزش و افتخاری برای آنان محسوب میشد چه کسی از بانوی اول خلقت شایسته تر برای تصاحب کرسی های اشتغال و فعالیت خارج از منزل بود.آقای رئیس جمهور در تحریفی آشکار از سیره اهل بیت ، بار بزرگ مسؤولیت دخت مکرم نبی اسلام را نیز بر مشغولیتهای مردانه و بعضا دون پایه امروزی تطبیق داده است. شخص روحانی در تحریف و سوءاستفاده از تاریخ اسلام همچون تلمذ درس مذاکره از حادثه کربلا!!! یدی طولا دارد.

ایکاش اهالی قلم ،صاحبان تریبون،نخبگان مذهبی و فرهنگی و بسادگی از کنار این سیگنالهای مضر و پرخطر سیاستمداران عبور نکنند.این پیامها و اخطارها حاکی از تحرکات خطرناکی است که باید دیده بانان فرهنگی و مذهبی جامعه را حساس نموده و آنان را به عکس العمل سریع و متناسب در دفاع از حریم اسلام وادارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سخن خبر، تاریخ انتشار: 23 اسفند 1395، کدخبر: 83838، www.sokhanpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین